Fa En پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 31 دقیقه

رئيس جمهوري كه رئيس اوپك مي‌شود

رئيس جمهوري كه رئيس اوپك مي‌شود

در حالي احمدي‌نژاد رئيس جمهور خود را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفي كرد كه بر اساس قوانين موجود به عنوان رئيس اوپك نيز خواهد بود..

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 0:10

با بركناري ميركاظمي از وزارت نفت در پي ادغام اين وزارتخانه با وزارت نيرو، شب گذشته احمدي نژاد خود را به عنوان سرپرست وزارت نفت معرفي كرد.
پيش از اين خطيبي نماينده هيئت عامل ايران در اوپك با تاكيد بر اينكه اينگونه نيست كه هر كسي را از ايران بتوان به عنوان رئيس اوپك معرفي كرد، تصريح كرده بود: رياست اوپك نمي‌تواند به كسي به جز وزير يا سرپرست وزارت نفت سپرده شود.

وي با تاكيد بر اينكه وزير نفت ايران رئيس اوپك است، گفته بود: اگر آقاي رئيس جمهور تصميم بگيرند هر كسي سرپرست وزارت نفت باشند، ايشان در جايگاه رياست اوپك قرار مي‌گيرند، اما معرفي افراد ديگر با هر مسئوليتي به عنوان رئيس اوپك جايز نيست.

محمدعلي خطيبي‌ تاكيد كرده بود: رياست ايران بر اوپك قائم به شخص نيست، قائم به كشور است يعني هر كس وزير يا سرپرست مجموعه صنعت نفت ايران باشد به عنوان رئيس اوپك تلقي مي‌شود.
وي در پاسخ به پرسش فارس در خصوص امكان برعهده گرفتن سرپرست وزارت نفت توسط رئيس جمهور براساس قانون و تكليف رياست اوپك در چنين شرايطي اظهار داشت: تا به حال چنين چيزي سابقه نداشته است و من تا به حال چنين چيزي را نديده‌ام، بحث فعلي ما براساس سوابق گذشته است و در گذشته وزارت نفت يا وزير داشته است يا سرپرست.

 

 

تعداد بازدید : 1429

ثبت نظر

ارسال