Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 59 دقیقه

دورة رانت‌خواري در صنعت به‌سر آمده است سوء مديريت تنها علت كاهش توليد آلومينيوم

دورة رانت‌خواري در صنعت به‌سر آمده است سوء مديريت تنها علت كاهش توليد آلومينيوم

عضو كميسيون صنايع‌ومعادن مجلس با بيان اينكه پس از اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها سودهاي ۲ هزار درصدي صنعتگران كاهش يافته است، گفت: درحالي‌كه حامل‌هاي انرژي در ايران يك سوم نرخ كشورهاي پيشرفته به صنعتگران اعطا مي‌شود، علت اين كاهش توليدها، تنها سوء مديريت است.

>

چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 19:45

ابوالفتح نيكنام در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، سوء مديريت در ادارة بازار آلومينيوم را علت اصلي كاهش توليد اين محصول در كشور برشمرد و تصريح كرد: قيمت اين محصول با قيمت بهاي آن جابجا مي‌شود.

نمايندة مردم تنكابن و رامسر در مجلس شوراي اسلامي افزود: در شرايطي كه ما سوخت و حامل‌هاي انرژي را با قيمت كمتري دراختيار توليدكنندگان قرار مي‌دهيم نبايد توليد ما روند نزولي داشته باشد.

وي با بيان اينكه پيش از اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها، توليدكنندگان صنعتي سودي ۲ هزار درصدي بردند، ادامه داد: در شرايط فعلي دولت بايد به صنعت بفهماند كه زمانة رانت‌خواري صنعت به پايان رسيده است.

نيكنام در مقايسة قيمت استفاده از حامل‌هاي انرژي در داخل كشور و خارج از آن بيان كرد: در فاز اول اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها كه سوخت با نرخ ۳۰۰ تومان و يك سوم نرخ كشورهاي صنعتي به صنعتگران ارائه مي‌شود، شرايط كاري در ايران براي صنعتگران بايد ايده‌آل باشد.

وي با تأكيد بر اينكه اگر شرايط كاري براي صنعتگران ايده‌آل نيست، تنها علت آن سوء مديريت است، يادآور شد: صنعت كشور بايد از سودهاي نجومي كه سابق بر اين به‌دست مي‌آورد پرهيز كند و بدون واسطه و واسطه‌گري به‌كار خود ادامه دهد.

اين عضو كميسيون صنايع‌ومعادن مجلس هشتم، سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي برخي از صنعتگران كه در سال‌هاي گذشته انجام شده است را يادآوري كرد و آن را نمونه‌اي از رانت‌خواري صنعت، پيش از اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها برشمرد.

تعداد بازدید : 1027

ثبت نظر

ارسال