Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 4 دقیقه

دو نفر از هتاكان به خانواده هاشمي شناسايي شدند

دو نفر از هتاكان به خانواده هاشمي شناسايي شدند

چهارشنبه 18 اسفند 1389 ساعت 21:52

اخبار رسمی ما فقط كشته شدن دو فرد در 25 بهمن را تاييد مي‌كند/ تعدادي از متهمان پرونده ترور دكتر شهرياري و محمدي بازداشت شده‌اند و كماكان در رابطه با اين دو پرونده افرادي تحت شناسايي و تعقيب قرار دارند

دادستان عمومي انقلاب تهران از شناسايي دو متهم در رابطه با هتاكي نسبت به خانواده رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد و گفت: در رابطه با اين پرونده هم خانواده آقاي هاشمي در دادسرا مطلبي اعلام كردند و هم ما از جنبه عمومي در مورد پرونده اقدام كرديم.

عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي دو در جمع خبرنگاران در مورد پرونده هتاكي نسبت به خانواده آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: همانطور كه در رابطه با اين پرونده قول داده بوديم اقدام كرده و در دستور شناسايي متهمان را صادر كرديم.
دادستان تهران با بيان اينكه دو متهم شناسايي و پرونده براي آنها تشكيل و به زودي به دادسراي تهران ارجاع خواهد شد، اظهار كرد: چند موضوع در اين پرونده هستند كه ما بر روي آنها نيز كار مي‌كنيم. در اين نوع پرونده‌ها كه هم براي نظام فضاسازي كرده و هم برخي فكر مي‌كنند با هتاكي آزاد بوده و كسي با آنها برخورد نمي‌كند كه اين‌طور نيست و همانطور كه بارها گفته‌ام كسي كه مرتكب جرمي مي‌شود بايد هزينه آن را نيز پرداخت كند.

عباس جعفري در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي دو، در مورد پرونده سقوط هواپيماي تبريز كه در دادسراي فرودگاه در حال رسيدگي است،گفت:‌ اصولاً رسيدگي به اينگونه پرونده‌ها از لحاظ كارشناسي طولاني خواهد بود و در پرونده سقوط هواپيما در قزوين نيز شاهد همين مسئله بوديم.

دادستان تهران ادامه داد: براي بررسي كارشناسي سقوط هواپيما حداقل 6 ماه فرصت نياز است تا علت كارشناسي سقوط اعلام شود.

وي در مورد پرونده تئاتر هدا گابلر نيز گفت: در رابطه با اين پرونده افرادي به دادستاني احضار اما هنوز تصميم قضايي در رابطه با آنها گرفته نشده است.

خبرنگاري به اخبار برخي از سايت‌ها مبني بر راه‌اندازي كهريزك دو در اتوبان بابايي اشاره و از دادستان تهران در مورد صحت اين مسئله سوال پرسيد كه وي اظهار كرد: ما از كهريزك خبري نداريم و چنين مسئله‌اي هم صحت ندارد و اگر افرادي مدعي وجود چنين بازداشت‌گاهي هستند مي‌توانند دلايل خود را به دادستاني ارائه دهند.

جعفري دولت‌آبادي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده ترور دكتر شهرياري و علي محمدي نيز گفت: در اين دو پرونده افرادي از شبكه صهيونيستي كه نقش داشتند و همچنين تعدادي از متهمان بازداشت شده‌اند و كماكان در رابطه با اين دو پرونده افرادي تحت شناسايي و تعقيب قرار دارند كه به دليل برخي مسائل نمي‌توانيم جزئيات بيشتري ارائه دهيم.

خبرنگاري با توجه به در پيش بودن تعطيلات نوروز به برخي تورهاي گردشگري كه در آن اقداماتي خلاف عفت صورت مي‌گيرد اشاره و از دادستان تهران پرسيد كه آيا مرجع قضايي در رابطه با شركت‌هاي گردشگري اقداماتي انجام داده است كه وي پاسخ داد: من معتقدم كه خانواده‌هاي ما خود هوشيار بوده و در انتخاب تورهاي گردشگري نكات لازم را رعايت مي‌كنند و بهتر هم است كه رسانه‌ها به اينگونه مسائل دامن نزنند.

وي در مورد پرونده فرزند آقاي هادوي نيز گفت: در رابطه با اين فرد كيفر خواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا، مبني بر اينكه در صحبت‌هاي خود در امروز اعلام كرديد كه فتنه‌گران به دنبال پروژه كشته‌سازي بوده و در روز 25 بهمن ماه تنها 2 نفر كشته شده‌اند، برخي رسانه‌ها مدعي هستند كه فرد ديگري به نام تهرانچي كشته شده آيا اين مسئله صحت دارد كه وي گفت: كشته شدن فرد ديگر در اين روز تكذيب مي‌شود و طبق بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين فرد در 25 بهمن به طور عادي فوت كرده است و اخبار رسمی ما نيز فقط كشته شدن همين دو فرد را تاييد مي‌كند.

دادستان تهران در رابطه با مواضع فرزندان آقايان كروبي و موسوي مبني بر اينكه پدران و مادرانشان در خانه‌هاي خود نيستند،گفت: همانطور كه در مصاحبه قبلي گفتم اين آقايان در منازل خود حضور دارند و اخباري كه در رابطه با آنها ذكر مي‌شود كذب است.

دادستان تهران در رابطه با انتشار خبري مبني بر اينكه يك فرد روحاني را در منطقه فشافويه و در كنار امامزاده هاجر آتش زده‌اند گفت: اگر چه اين پرونده در حوزه كاري بنده نيست، اما اين پرونده در منطقه پيشواي ورامين رخ داده است.در رابطه با اين پرونده دو روايت مطرح است كه يكي حاكي از آن است كه فرد قصد رفتن به امامزاده هاجر داشته و ديگر اينكه اين روحاني را براي خواندن نماز برده‌اند و براساس تحقيقات به عمل آمده خودكشي و يا قتل عمد در اين پرونده مطرح شده است.
وي افزود: براساس گزارش مرجع قضائي بحث خودكشي بوده، اما گزارش‌هايي مبني بر قتل وجود دارد. در اين رابطه نظر پزشكي قانوني گرفته شده و دادگستري تهران نيز براي بررسي بيشتر پرونده ، هياتي را به منطقه اعزام كرده است.

دادستان تهران در رابطه با اخبار برخي سايت‌هاي ضد نظام مبني بر اينكه عصر امروز و همزمان با روز جهاني زن عده‌اي از بانوان در سطح شهر تهران مبادرت به كشف حجاب خواهند كرد، گفت: مردم ما اجازه نخواهند داد كه فتنه بار ديگر پا بگيرد. فرض كنيد چند نفر مكشفه شوند. در دوره رضا خان هم عده‌اي اين كار را كردند مگر چه شد؟

خبرنگاري با اشاره به اينكه نماي ساختمان دادسراي سعادت‌آباد شبيه يك مرجع قضايي بوده اما داخل آن يك پاساژ است و شعب به صورت مغازه هستند، گفت: «جانا سخن از دل ما مي‌گوئي». قوه قضائيه با كمبود امكاناتي مواجه است و براي تامين ساختمان نيز با مشكل بودجه مواجه بوده و از پاساژ استفاده مي‌كند. اميدواريم كه در سال آينده دولت بودجه مناسبي را براي دستگاه قضايي تخصيص دهد تا مشكلات اين دستگاه مرتفع شود.

جعفري دولت‌آبادي در ارزيابي خود از رسانه‌هايي كه اخبار قضايي را پوشش مي‌دهند گفت: بايد ابتدا از همه رسانه‌ها كه مسائل دستگاه‌ قضايي را مطرح و بازگو كرده‌اند تشكر كرده و به آنها دو توصيه كنند كه يكي اين است كه اخبار را همان‌طور كه هست مطرح و نقل قول كنند چرا كه نقل صحيح مطالب بزرگ‌ترين هنر كار خبرنگاران است.

وي ادامه داد: طبق قانون مطبوعات انتقاد سه شرط دارد كه بايد سازنده و مصون از تخريب، تحقير، بدگويي، تندگويي و پرخاشگري باشد.

دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش كه به عملكرد رسانه‌ها در حوزه قضايي چه نمره‌اي مي‌دهيد، گفت: نمره رسانه‌ها نمره خوبي است جز در برخي مسائل كه اغراق مي‌كنند.

تعداد بازدید : 1550

ثبت نظر

ارسال