Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 33 دقیقه

دلیل استفاده از برنج خارجی دربرخی از ادارات گیلان چیست؟

دلیل استفاده از برنج خارجی دربرخی از ادارات گیلان چیست؟

طبق قانون امور مالی ادارات دولتی باید از پرداخت فاکتور برنج خارجی جلوگیری بکنند

چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 20:52

طبق قانون امور مالی ادارات دولتی باید از پرداخت فاکتور برنج خارجی جلوگیری بکنند/باید به شدت با ادارات خاطی برخورد بشود/قیمت تمام شده کمتربرنج خارجی امکان رقابت از کشاورزان داخلی سلب کرده است

 ظهرامروزمدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان قبل از برگزاری نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران، به پاس قدردانی از زحمات این قشر فرهیخته به هرکدام ازحاضرین فقط3عدد لامپ کم مصرف 20وات هدیه داد.

پس ازپایان برگزاری این نشست ، کریم آزادگان مدیرعامل این شرکت اهالی رسانه را دعوت به صرف ناهاربه اتفاق خود در رستوران این نهاد کرد ،که استفاده از برنج خارجی درهنگام صرف ناهاربه شدت مزاج میهمانان رابه هم زد ،این در حالی است نه تنها طبق قانون استفاده از این گونه محصولات درادارات دولتی ممنوع بوده ونباید امورمالی فاکتورهای خرید آن رابه پردازد .

استفاده ازآن درادارات خطه ای که برنج خیزبوده وکشاورزان زحمت کش باهزاران دردسر محصول استراتژیک برنج را کاشت،داشت وبرداشت واز راه فروش آن گذران سخت زندگی می کنند این عمل درست نیست وباید مسوولان ارشد استانی پاسخ گو استفاده از برنج خارجی درادارات باشند.

در این ارتباط یک عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت،اظهارداشت:سالانه حدود یک میلیون و680هزار تن برنج در گیلان تولید می شودو حدود 800هزار تن نیاز به واردات برنج داریم.

بهمن محمد یاری با اظهار تاسف شدید از این که به دلیل سود آوری واردات برنج خارجی بیش از نیاز کشور است،خاطرنشان کرد:

به دلیل قیمت تمام شده کمتر برنج خارجی،امکان رقابت از کشاورزان داخلی سلب شده و در این خصوص باید تعرفه مناسبی درنظر گرفت تا بازار به تصرف برنج خارجی درنیایید.

نماینده مردم تالش،رضوانشهروماسال درمجلس از تصویب قانون افزایش بهره وری در بخش محصولات کشاورزی توسط قوه مقننه خبر داد و تصریح کرد:این قانون برای حمایت از کشاورزان زحمت کش داخلی تصویب شده وطبق قانون واردات محصولات کشاورزی فقط با اعلام وزارت جهاد،متنا سب با نیاز کشورباشد و از واردات بی رویه جلوگیری بشود.

محمدیاری با انتقا د شدید از استفاده برنج وچای خارجی در برخی از ادارات گیلان،اذعان داشت:به رغم این که برنج وچای یکی از جمله محصولات بسیاربا ارزش کشور به شمار می رود ،متاسفانه برخی از ادارات دولتی گیلان از نوع خارجی آن استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که آیا طبق قانون امور مالی ادارات دولتی نباید از پرداخت فاکتور برنج خارجی جلوگیری بکنند،تاکید کرد:این دستور دولت است وباید به شدت با ادارات خاطی برخورد بشود.

 

 

تعداد بازدید : 780

ثبت نظر

ارسال