Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 39 دقیقه

دستگیری جمعی از معترضین به کشتار بحرین در مشهد

دستگیری جمعی از معترضین به کشتار بحرین در مشهد

دوشنبه 22 فروردین 1390 ساعت 20:4

پنجاه نفر از تجمع کنندگان در نزدیکی کنسولگری عربستان در مشهد دستگیر شدند.

به گزارش الف، در حالی که اعتراض جمعه شب جمعی از دانشجویان، طلاب و سایر اقشار مردم مشهد در اعتراض به لشکرکشی آل سعود به بحرین در نزدیکی کنسولگری عربستان در مشهد در تدابیر شدید امنیتی برگزار شد نیروی انتظامی بیش از ۵۰نفر از آن ها را دستگیر کرد.

این تجمع در مقابل مسجد امام سجاد (ع) در حالی برگزار شد که ماموران موتور سوار یگان ویژه با موتور روشن تجمع کنندگان را در محاصره خود داشتند.

این تجمع پس از حدود یک ساعت به آرامی و با ذکر صلوات پایان یافت و تجمع کنندگان در مسیر مخالف جهت کنسولگری عربستان (انتهای بولوار سجاد) در حالی که شعارهایی همچون «ا… اکبر» و «لااله الاا…» سر می دادند در حال حرکت بودند.

در حالی که رئیس پلیس خراسان رضوی و نیز فرمانده نیروهای یگان ویژه پاسداران استان در محل حاضر بودند، موتور سواران یگان ویژه به سمت تجمع کنندگان که در حال حرکت به سمت انتهای بولوار سجاد بودند یورش بردند تا آن ها را متفرق کنند.

در همین حین پلیس با استفاده از گاز فلفل و نیز شوک الکتریکی چند نفر را مجروح و بیش از ۵۰نفر از آن ها را دستگیر کرد.

به گفته یک منبع مطلع برخی از این افراد جهت تشکیل پرونده به دادسرای انقلاب معرفی شده اند.

کنسولگری عربستان در مشهد در پی مقابله با دو تجمع اعتراض آمیز قبلی در مقابل کنسولگری عربستان در این شهر در صدور ویزای عمره وقفه ایجاد کرده است. به گفته منابع آگاه این نهاد سعودی در اعتراض به استاندار خراسان رضوی تهدید کرده بود که در صورت ادامه این تجمع ها مقابل کنسولگری عربستان در مشهد صدور ویزای عمره به طور کامل تا اطلاع ثانوی قطع می شود.

 

تعداد بازدید : 1417

ثبت نظر

ارسال