Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 37 دقیقه

دستور انتقال گسترده مراكز دولتي از تهران

دستور انتقال گسترده مراكز دولتي از تهران

محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور دستورالعملي را ابلاغ كرده است كه بر مبناي آن بسياري از سازمان‌ها و مراكز دولتي ملزم شده‌اند تمام سازمان يا بخشي از زيرمجموعه خود را از تهران منتقل كنندد

سه شنبه 12 بهمن 1389 ساعت 20:10

محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور دستورالعملي را ابلاغ كرده است كه بر مبناي آن بسياري از سازمان‌ها و مراكز دولتي ملزم شده‌اند تمام سازمان يا بخشي از زيرمجموعه خود را از تهران منتقل كنند؛ در غير اين صورت اعتبارات بودجه‌اي نهادهاي قيد شده در ابلاغيه معاون اول رييس‌جمهور قطع خواهد شد. در اين ابلاغيه به سازمان‌هاي مذكور تاكيد شده است فقط دو ماه يعني تا پايان سال 89 فرصت دارند تمام يا بخشي از سازمان خود را كه مشمول انتقال شده است، از تهران خارج كنند.

مصوبه نمايندگان ويژه رييس‌جمهور از سوي رحيمي ابلاغ شد

دستور انتقال گسترده مراكز دولتي از تهران

نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران، ‌تصميمات جديدي اتخاذ كردند كه از سوي‌ معاون اول رييس‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، براساس تصميمات اين كارگروه، معاونت آموزش، تحقيقات و فناوري وزارت راه و ترابري بايد به همراه پژوهشكده‌هاي حمل و نقل، هواشناسي، آموزشكده‌ علمي كاربردي راه و ترابري، دانشگاه صنعت هواپيمايي كشوري، اداره كل استانداردها و گواهينامه‌هاي دريانوردي، مركز تحقيقات سازمان بنادر و دريانوردي، مركز تحقيقات راه‌آهن، مركز آموزش راه‌آهن، مركز آموزش فنون هوايي، مركز آموزش هما، دفتر آموزش و مطالعات اجرايي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، معاونت آموزش پژوهش شركت آزمايشگاه فني و مكانيك خاك، موسسه قير و آسفالت ايران و دفتر برنامه‌ريزي آموزش سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با هماهنگي استانداري اصفهان ظرف يك ماه به فولاد‌شهر استان اصفهان منتقل و در ساختمان مخابرات مستقر شوند. ‌معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور نيز موظف است رديف‌هاي اعتباري موسسات مذكور در بند (1) را حذف و يك رديف اعتباري براي معاونت آموزش و تحقيقات وزارت راه و ترابري پيش‌بيني كند و چنانچه ظرف دو ماه انتقال عملياتي نشود، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور مكلف است رديف اعتباري اختصاصي به معاونت ياد شده را نيز حذف كند.

انتقال سازمان بنادر به هرمزگان

‌نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران همچنين مقرر كردند سازمان بنادر و دريانوردي تا بهمن سال‌جاري با هماهنگي استانداري هرمزگان به استان هرمزگان منتقل شود و ساختمان فعلي سازمان بنادر و دريانوردي نيز به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور تحويل و يك باب ساختمان مناسب با ظرفيت استقرار حداكثر يك‌صدنفر در اختيار سازمان مذكور براي انجام وظايف صرفا ستادي قرار گيرد.

انتقال سازمان‌های حج و اوقاف به قم

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است زمينه خروج پانصد نفر از كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را به روش‌هاي بازنشستگي، بازخريدي يا انتقال از شهر تهران و همچنين انتقال به ساير دستگاه‌هاي اجرايي فراهم و نتيجه را به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور گزارش كند. بر اين اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است نسبت به انتقال سازمان‌هاي حج و زيارت و اوقاف و امور خيريه به استان قم اقدام و نتيجه را به كارگروه گزارش كند. همچنين وزارت امور اقتصادي و دارايي بايد فهرست اسامي 621 نفر كاركنان منتقل شده از تهران را به همراه تصوير احكام كارگزيني آنها براي بررسي و ثبت در سوابق به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور ارسال كند و ‌فهرست استان‌هاي مناسب براي استقرار سازمان حسابرسي را نيز در اختيار معاونت توسعه مديريت و سرمايه رييس‌جمهور قرار دهد. استانداران استان‌هاي موردنظر هم موظفند ساختمان لازم براي استقرار ادارات سازمان حسابرسي را تامين كنند. براساس تصميم ‌نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران، سازمان امور مالياتي كشور نيروي انساني مورد نياز خود را از محل سهم چهل درصد كاهش نيروهاي ستاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و مراكز وابسته كه بايد از تهران خارج شوند، تامين مي‌كند. وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز موظف است نسبت به انتقال معاونت دانشجويي به استان سمنان اقدام كند.

کاهش 40 درصدی کارکنان ریاست‌جمهوری

همچنين نهاد رياست‌جمهوري بايد نسبت به كاهش چهل درصد كاركنان نهاد اقدام و گزارش اقدامات را به كارگروه ارائه كند. وزارت كشور نيز بايد نسبت به كاهش چهل درصد كاركنان خود در ستاد اقدام و گزارش اقدامات را به كارگروه ارائه كند. همچنين مقرر شده است معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور نسبت به كاهش چهل درصد نيروي انساني خود در ستاد اقدام كند و در صورت نياز به نيروي متخصص جايگزين با همكاري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور اقدام و نتيجه را به كارگروه ارائه كند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور بايد برنامه پنج ساله كاهش جمعيت تهران را با بهره‌گيري از مطالعات استانداري تهران تحت عنوان مهاجرت معكوس تدوين و به كارگروه ارائه كند. ‌نمايندگان ويژه رييس‌جمهور مقرر كردند. گمرك جمهوري اسلامي ايران بايد ترتيبي اتخاذ كند كه بخشي از گمركات تهران به استان‌هاي مركزي، قم و ساير استان‌هاي همجوار منتقل و نتيجه اقدامات به كارگروه گزارش شود.

اعطاى تسهیلات به کارمندان انتقالى از شهرستان‌هاى استان تهران

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ريیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی از شمول تسهیلات انتقال از تهران به کارمندان انتقالی از سایر شهرستان‌های استان تهران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، با عنایت به بند 19 مصوبه کارگروه انتقال از تهران، تسهیلات مقرر در مصوبه هیات وزیران و کارگروه انتقال از تهران مشمول متقاضیان انتقال از شهرستان‌های استان تهران نیز است. براساس تصمیم کارگروه انتقال، بانک مرکزی به منظور تسهیل انتقال کارکنان دولت، تسهیلات زیر را حسب مورد به کارکنانی که به صورت قطعی به استان‌ها منتقل می‌شوند با درخواست آنان و تایید دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک عامل پرداخت می‌کند: الف ـ وام ساخت مسکن، 25 میلیون تومان ب ـ وام خرید مسکن، 20 میلیون تومان ج ـ وام تعمیرات، 5 میلیون تومان د ـ وام ودیعه مسکن، 10 میلیون تومان. همچنین کارمندانی که به روستاها، بخش‌ها و شهرهای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته منتقل می‌شوند، علاوه بر استفاده از مزایای این تصمیم‌نامه و تبصره‌های آن، از مزایای فوق‌العاده بهره‌وری و کارانه و فوق‌العاده ویژه برخوردار می‌شوند.

تعداد بازدید : 858

ثبت نظر

ارسال