Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 32 دقیقه

حکم متهمان حادثه خمینی شهر به سرعت اجرا می شود

حکم متهمان حادثه خمینی شهر به سرعت اجرا می شود

بازداشت متهم دهم در اهوازز

دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 21:45

دادستان کل کشور خبر از بازداشت متهمان اصلی حادثه خمینی شهر داد، اکنون رییس کل دادگستری اصفهان خبر از شروع محاکمه متهمان می دهد.

غلامرضا انصاری در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره حادثه خمینی‌شهر گفت: تعداد متهمان این پرونده 16 نفر است که اتهام یکی از آنان یعنی باغبانی که تمهیداتی را برای متهمان اصلی فراهم کرده، معاونت در جرم است. هشت نفر از متهمان دستگیر شده‌اند و در رابطه با دستگیری هشت نفر دیگر نیز تمیهداتی اندیشیده شده که به زودی دستگیر خواهند شد.

به گفته او با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه، پرونده هشت نفری که دستگیر شده‌اند به صورت فوق‌العاده در یکی از شعبات دادگاه کیفری استان طرح شده و چند روزی است که محاکمه آنها شروع شده است: تعدادی از این افراد به اقدام ننگین خود اعتراف کرده‌اند، به‌زودی حکم این پرونده صادر خواهد شد و به‌صورت ویژه با پیک به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و اگر روند دادرسی طی شود، حکم به سرعت اجرا خواهد شد تا عبرتی باشد برای سایر افرادی که به حریم خصوصی مردم تجاوز می‌کنند.

او حادثه را اینچنین تشریح می کند: قربانیان در محلی که محصور بوده مهمانی برگزار کرده بودند. هر فردی که بخواهد وارد میهمانی و حریم خصوصی مردم شود، عملش ناپسند بوده و قطعا برخورد خواهد شد. این افراد به زور وارد این محل شدند و دارای سلاح سرد شامل قمه و چاقو بودند. در خصوص استفاده از مشروبات الکلی در باغ گزارشی به ما داده نشده است.

انصاری درباره برخورد با این حادثه گفت: از همان ابتدا با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه وارد عمل شدیم. ابتدا چهار نفر دستگیر شدند، سه نفر دیگر در سیستان و بلوچستان و یک نفر نیز در حوالی اصفهان دستگیر شد. از 16 متهم 8 نفر سابقه شرارت، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف دارند، اتهام این افراد، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف است.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد پوشش افراد حاضر در این میهمانی که به عقیده برخی از مسوولان دلیل این حادثه بوده است، گفت: به هر حال این افراد در میان خانواده خود بوده‌اند. ما وظیفه داریم از حریم خصوصی افراد حمایت کنیم و حتی اگر خانه‌ای بدون دیوار باشد، کسی حق ورود به آن را ندارد.

انصاری همچنین گفت که دادگاه متهمان علنی برگزار نمی شود.

بازداشت دهمین متهم

همچنین سرهنگ حسین‌زاده، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از بازداشت دهمین متهم پرونده حادثه خمینی‌شهر در اهواز خبر داده است. او به ایسنا گفت: دهمین متهم پرونده خمینی‌شهر به نام «جواد ـ ر» 30 ساله از سوی تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی اصفهان در شهر اهواز شناسایی شد. این متهم در ساعت 9 صبح یکشنبه در حالی که در منزل یکی از بستگانش مخفی شده بود توسط ماموران پلیس آگاهی اصفهان دستگیر شد.

به گفته او متهم دستگیرشده هم از متهمان سابقه‌دار است: از 12 متهم این پرونده تاکنون 10 متهم دستگیرشده‌اند و تلاش پلیس برای دستگیری دو متهم دیگر همچنان ادامه دارد.

 

تعداد بازدید : 1324

ثبت نظر

ارسال