Fa En یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 53 دقیقه

ثبت تنها 10 طلاق در تنها دفتر طلاق زرتشتيان!

ثبت تنها 10 طلاق در تنها دفتر طلاق زرتشتيان!

معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان يزد گفت: از ابتداي فعاليت تنها دفتر طلاق داير زرتشتيان کشور در استان يزد تاكنون تنها 10 واقعه طلاق در آن ثبت شده است.

>

دوشنبه 30 آبان 1390 ساعت 18:51

"محمد حسن بهادر" در گفت‌وگو با ايسنا توضيح داد: اين دفتر در آبان ماه سال 1386 آغاز به كار کرده و تاكنون تنها 10 مورد واقعه طلاق زرتشتيان را ثبت كرده است؛ از اين تعداد، تنها 6 مورد آن مربوط به جمعيت حدود 13 هزار نفري زرتشتيان يزد بوده است.

وي افزود: با تعليق دفتر طلاق زرتشتيان در تهران، از سال گذشته تاکنون، تنها دفتر طلاق اين اقليت کشور در استان يزد داير است؛ 4 مورد از طلاق ثبت شده اين دفتر، براي افراد غير بومي بوده است

بهادر تصريح کرد: در آئين نامه زرتشتيان پنج علت اصلي براي طلاق رايج است كه عقيم و نازا بودن زوجه، بيماري مسري و رواني زوجين از عمده دلايل صدور حکم طلاق است؛ نقش انجمن زرتشتيان در پيشگيري از طلاق بسيار موثر است و جاري کردن صيغه طلاق از گناهاني است که احتياج به توبه و ندامت دارد.

وي ادامه داد: در آئين نامه زرتشتيان، در هنگام وقوع عقد، صداق تعيين و تصريح نمي‌شود و در صورت بروز طلاق، شوهر بايد نصف سرمايه و نفقه طول زندگي را به زوجه بپردازد.

 

تعداد بازدید : 934

ثبت نظر

ارسال