Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 52 دقیقه

توصیه‌های انتخاباتی فرماندار تهران نمایندگان لازم نیست به وزارت کشور مراجعه کنند

توصیه‌های انتخاباتی فرماندار تهران نمایندگان لازم نیست به وزارت کشور مراجعه کنند

اولین نفری که برای نامزدی ثبت نام کرد کیست؟!

>

یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 2:54

احزاب و تشکل ها - نخستین ساعات از آغاز ثبت نام مجلس نهم چگونه گذشت؟

همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود سوم دی ماه ثبت نام از نامزدها آغاز شد و مصطفی محمد نجار با حضور در ستاد انتخابات کشور فرمان آغاز ثبت نام را صادر کرد. وی همچنین با ویدئو کنفرانس با برخی حوزه های انتخابیه سراسر کشور در ارتباط بود.

بر اساس جدول زمانبندی داوطلبان از امروز تا آخر وقت اداری روز نهم دی فرصت دارند تا با حضور در ستاد انتخابات کشور و یا فرمانداری‌ها و استانداری‌های سایر استان‌ها اقدام به ثبت نام برای نامزدی انتخابات کنند. از سوی دیگر نائبی فرماندار تهران تاکید کرد که این زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام قابل تمدید نیست .

او که در محل فرمانداری تهران و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این مطلب که زمان ثبت نام از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است به واجدان شرایط توصیه کرد که ثبت نام داوطلبی خود را به روزهای آخر واگذار نکنند و از امروز برای ثبت‌نام در فرمانداری حضور یابند. 9 قانون انتخابات را مطالعه کرده و مدارکی که لازم است همراه خود داشته باشند.

از سوی دیگر وزارت کشور اقدامی را برای رفاه نمایندگان فعلی مجلس انجام داده و ثبت نام آن‌ها را در ساختمان مجلس انجام می‌دهد. این خبر را محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس داد و گفت: کار خوبی که در گذشته نیز انجام شده این است که وزارت کشور برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در محل ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بخشی از نیروهای خود را به مجلس می فرستد تا نمایندگان در محل مجلس کار ثبت نام خود را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه در هفته کاری مجلس شورای اسلامی قرار داریم این اقدام برای نمایندگان هم مفید است زیرا مانع از این می‌شود که برای ثبت نام به حوزه های انتخابیه خود مراجعه کنند و از کار مجلس و کمیسیون های تخصصی باز بمانند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: از روز یکشنبه امکان ثبت نام نمایندگان در محل مجلس فراهم می‌شود و تا پایان مهلت ثبت نام این روند ادامه خواهد داشت.

نکته جالب در اولین روز ثبت نام این بود که پس از آغاز ثبت نام اولین چهره شناخته شده‌ای که اقدام به ثبت نام کرد مرتضی غرقی خبرنگار صدا و سیما در نیویورک بود . غرقی که متولد سال 1339 در تهران است هدف از ثبت نام در انتخابات مجلس را انتقال تجربیات 30 ساله خود در عرصه رسانه‌ای کشور و خارج از کشور برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

 وی درخصوص سوابق کاری خود گفت: حضور در بسیاری از بحران‌های بین‌المللی طی 30سال گذشته همچون دادگاه میکونوس، کنفرانس برلین و حضور در سازمان ملل طی 6سال گذشته از جمله سوابق کاری بنده است که با ثبت نام خود در انتخابات مجلس نهم، امیدوارم بتوانم این تجربیات و تجربه سفر به 70 کشور را در جهت پیشرفت کشورم به کار بگیرم.

چند روز پیش هم خبر احتمال نامزدی کامران نجف زاده منتشر شد که او، تکذیبش کرد. سعید ابوطالب مستندساز صداوسیما نیز از جمله کارمندان این سازمان بود که در انتخابات مجلس هفتم، از سوی مردم تهران به پارلمان فرستاده شد.  علیرضا دهقان مجری خبر ورزشی هم از حوزه ایذه و باغ ملک به مجلس هشتم آمد

 

تعداد بازدید : 819

ثبت نظر

ارسال