Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 37 دقیقه

تعطیلی‌پنجشنبه‌مدارس،‌چشمه‌آشفتگی‌نظام‌آموزشی

تعطیلی‌پنجشنبه‌مدارس،‌چشمه‌آشفتگی‌نظام‌آموزشی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ادعای اختیاری بودن تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان بی‌معناست گفت :اگر قرار باشد برخی مدارس ۵شنبه‌ها تعطیل باشند و برخی دیگر تعطیل نباشند، نظام آموزشی چگونه دچار آشفتگی خواهد شد.

>

یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 18:43

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفتگو با خانه ملت، در خصوص اظهارات حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه اجباری و برای مدارس راهنمایی و دبیرستان اختیاری است گفت : متاسفانه اعلام نظر‌های ضدو نقیض در آموزش و پرورش تبدیل به یک رویه شده است زیرا در جلسه‌ای که روز یکشنبه در کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش داشتیم حاجی بابایی به ما اطمینان داد که مدارس در روز پنجشنبه تعطیل نخواهد بود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آموزش و پرورش وقتی به کمیسیون آموزش مجلس می آید یک حرفی را می‌زند و یک قولی را می دهد و بعد در رسانه ها عکس آن را می گوید.

وی با بیان اینکه تعطیلی پنج شنبه مدارس در مقطع ابتدایی به تحصیل دانش آموز و توان جسمی و هوشی او لطمه می زند تصریح کرد:تبعات منفی تعطیلی مدارس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به مراتب حادتر و بحرانی تر از مدارس ابتدایی است.

این نماینده اصولگرای مجلس اقدام آموزش و پرورش را برای تعطیلی ۵شنبه مدارس غیر کارشناسانه و پرابهام خواند و گفت : آموزش پرورش هیچ توجیهی برای این کارهای خود ندارد و تنها عنوان می‌کند برای پنجشنبه مدارس برنامه‌ریزی کرده است اما وقتی از آنها می خواهیم برنامه خود را ارائه دهند می گویند در حال برنامه ریزی هستیم.

عباسپور گفت : قرار بود آموزش و پرورش تا روز سه شنبه (۲۹شهریور) برنامه‌های خود را برای روز‌های پنجشنبه مدارس اعلام کند اما این وعده آموزش پرورش هم مانند وعده‌های دیگرش عملی نشد.

عباسپور گفت : اینکه حاجی بابایی اعلام می‌کند تعطیلی مدارس راهنمایی ودبیرستان اختیاری است حرف بی‌معنایی است ، چگونه در یک منطقه که مثلا ۵ مدرسه دارد ۳ مدرسه تصمیم می‌گیرند تعطیل کنند و ۲ مدرسه تعطیل نکنند ؟مگر نظام آموزشی نباید هماهنگ عمل کند؟

وی با بیان اینکه مدیران برنامه ریزی مناطق برای برنامه ریزی درسی سال جدید به مشکل برخورد کرده‌اند گفت:با وجود اینکه آموزش و پرورش درآخر مرداد اعلام کرد که برنامه‌ای برای تعطیل کردن پنجشنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان ندارد اما دوباره با تغییر اظهارنظر خود تعطیلی این دو مقطع تحصیلی را اختیاری اعلام کرد هرچند ما اخبار موثقی داریم که به تمامی مدارس راهنمایی و دبیرستان اعلام کردند که باید پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت:تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه برای آموزش و پرورش منع قانونی ندارد اما از آنجا که این اقدام به ضرر نظام آموزشی کشور می‌دانیم قصد داریم با وضع قانون جلوی اجرای این کار را بگیریم.

تعداد بازدید : 672

ثبت نظر

ارسال