Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 51 دقیقه

تصرف طرابلس به دست انقلابیون لیبی / دستگیری پسران قذافی

تصرف طرابلس به دست انقلابیون لیبی / دستگیری پسران قذافی

مخالفان قذافی سرانجام پس از ماه‌ها جنگ در حالی توانستند به پایتخت لیبی وارد شوند که نیروهای گارد ویژه قذافی با کمترین مقاومت تسلیم شدند

سه شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 9:35

مخالفان قذافی سرانجام پس از ماه‌ها جنگ در حالی توانستند به پایتخت لیبی وارد شوند که نیروهای گارد ویژه قذافی با کمترین مقاومت تسلیم شدند و اکنون طرابلس در اختیار انقلابیون لیبی است و منطقه بابالعزیزیه که کاخ قذافی در آن واقع شده نیز در محاصره قرار گرفته.

ایران دیپلماتیک: بامداد روز یک‌شنبه مخالفان مسلح قذافی توانستند به شهر طرابلس وارد شوند و به گفته رهبرانشان توانسته‌اند دو پسر قذافی را دستگیر نمایند. سیف الاسلام و الساعد در روستایی توریستی در حاشیه شهر طرابلس دستگیر شده‌اند.

به گزراش ایران دیپلماتیک هر چند دیروز درگیری‌ها در طرابلس پراکنده بود اما در بامداد امروز با ورود نیروهای انقلابی از سمت غرب طرابلس نیروهای گارد ویژه قذافی تسلیم شدند و به این ترتیب اکنون شهر طرابلس در اختیار انقلابیون لیبی است اما از محل اختفای قذافی خبری منتشر نشده است و اکنون آن‌ها در حال پاک‌سازی شهر طرابلس هستند هر چند این نیروها هنوز کاخ قذافی را تسخیر نکرده‌اند اما این کاخ در باب العزیزیه را به محاصره خود را درآورده‌اند.

اکنون مردم طرابلس در پایتخت در حال شادمانی و تقسیم شیرینی هستند؛ سخنگوی دولت انقلابیون راز سقوط زودهنگام طرابلس را برملا کرد. وی گفت: از دو ماه پیش با فرمانده یگان ویژه حفاظت از قذافی در تماس بودیم و قرار بود سر بزنگاه نیروهای خود را عقب بکشد و تسلیم کند که این اتفاق رخ داد و قذافی بی محافظ ماند.

در پی تصرف طرابلس ، قذافی در سومین پیام خود طی 24 ساعت اخیر که از رادیو پخش شد ، با مزدور خواندن انقلابیون ، آنها را متهم به از بین بردن امنیت و زیبایی لیبی کرد و از مردم خواست به سمت طرابلس حرکت کنند و آنها از از شهر بیرون کنند. صدای قذافی در این نوار ضبط شده ، ملتهب و عصبی به نظر می‌رسید.

تعداد بازدید : 1095

ثبت نظر

ارسال