Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 12 دقیقه

تداوم افت بهاي مس در بازارهاي مهم جهاني

تداوم افت بهاي مس در بازارهاي مهم جهاني

در نخستين روز از هفته معاملاتي جاري، بهاي مس در بورس فلزات لندن و ديگر بازارهاي مهم جهان با كاهش همراه بود.

یکشنبه 29 خرداد 1390 ساعت 20:44

به گزارش متال بولتن، در معاملات اوليه صبح امروز بورس فلزات لندن ، مس با قيمت پايه 8930 دلار / تن معامله شد و در پايينترين ميزان به 8864 دلار و 75 سنت نيز رسيد. اين در حاليست كه قيمت نهايي معامله شده مس در روز جمعه 9015 دلار / تن بوده است.

همچنين در معاملات LME در آسيا و نيز معاملات امروز بورس شانگهاي، مس با افت قيمت نسبت به روز جمعه معامله گرديده است.

بنابر اين گزارش، افزايش ارزش دلار در برابر يورو باعث كاهش رويكرد تجار و سرمايه گذاران براي خريد مس گرديد و همين امر كاهش قيمت آن را در پي داشت. از طرف ديگر، انتشار چندين آمار مهم اقتصادي از اقتصادهاي مهم جهان در روز سه شنبه موجبات ترديد سرمايه گذاران به سمت بازارهاي مالي گرديده است.

چين، دومين اقتصاد بزرگ دنيا و بزرگترين مصرف كننده مس در جهان، شاخص اعتماد مصرف كنندگان ( CPI) را فردا اعلام خواهد نمود. اغلب تجار و فعالان بازار پيش بيني مي نمايند كه اين شاخص بالاتر از 5.5 درصد خواهد بود و از اين رو بانك مركزي چين باز هم در پاسخ به آن، نرخ بهره بانكي را افزايش خواهد داد.

به علاوه، نرخ تورم چين در ماه مي كه احتمالا به اعمال سياستهاي سختگيرانه تر اقتصادي در اين كشور منجر خواهد شد، اعلام سياستهاي جديد پولي و مالي ژاپن از سوي بانك مركزي اين كشور، نرخ تورم درانگلستان و ميزان خرده فروشي در ايالات متحده از جمله موارد مهمي است كه در روز سه شنبه منتشر خواهد شد و چگونگي اين مواردبر روند بازار تاثير گذار خواهد بود.

آخرين موجودي مس در انبارهاي LME طبق اعلام متال بولتن 475 هزار و 750 تن مي باشد.

تعداد بازدید : 1177

ثبت نظر

ارسال