Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 18 دقیقه

بورس های اروپا، خوشحال از برکناری برلوسکنی

بورس های اروپا، خوشحال از برکناری برلوسکنی

بازارهای بورس اروپا که در ساعات آغازین روز دوشنبه در وضعیت قرمز قرار داشتند، با تقویت احتمال برکناری سیلویو برلوسکنی، شاهد اندکی رشد شاخص بودند.

سه شنبه 17 آبان 1390 ساعت 22:44

ایتالیا که بعد از یونان، به لحاظ میزان بدهی در وضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد، چند روزی است که تحت نظارت کارشناسان صندوق بین المللی پول و همچنین ناظران اتحادیه اروپایی برای اجرای طرح ها و برنامه های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپاست اما با تشدید ناآرامی ها و تظاهرات مردمی در این کشور طی روزهای اخیر خواستار برکناری برلوسکنی بودند. این احتمال وجود دارد که در رأی اعتمادی که قرار است پارلمان این کشور به برلوسکنی بدهد، نخست وزیر ایتالیا به جای دفتر کارش به خانه بازگردد.
بازار بورس میلان با شنیدن خبر برکناری برلوسکنی شاهد افزایش 2،28% بود. بازار بورس پاریس نیز با این خبر 0.18% افزایش داشت. بازار بورس فرانکفورت نیز 0.11% رشد داشت. صبح روز دوشنبه در حالی که بسیاری از بازارهای بورس اروپا با استعفای پاپاندرئو، نخست وزیر یونان نگران آیندۀ سیاسی این کشور بودند، خبر برکناری برلوسکنی نفسی تازه در آنها دمید.
این در حالی است که در نشست اخیر جی20 برلوسکنی و سیاست های وی در قبال طرح های اروپا و عدم تحقق وعده هایش به شدت از سوی رهبران اروپا مورد انتقاد قرارگرفت و حتی رییس صندوق بین المللی پول از "عدم اعتبار ایتالیا" در میان کشورهای اروپایی سخن گفت.
قرار است ناظران صندوق بین المللی پول هر چند ماه یکبار گزارشی از عملکرد و سیاست های دولت ایتالیا در اجرای برنامه های نظر گرفته شده ارائه دهند. همچنین خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا نیز قرار است، هیئتی از کارشناسان را برای بررسی عملکرد ایتالیا، سومین اقتصاد برتر اروپا به این کشور اعزام کند. /263/

تعداد بازدید : 880

ثبت نظر

ارسال