Fa En سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 58 دقیقه

بنزین 4نرخی عرضه می شود

بنزین 4نرخی عرضه می شود

براساس اظهارات کاظمی مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در پی توسعه پالایشگاه های کشور و افزایش تولید بنزین این فرآورده با 4اکتان مختلف و 4 نرخ مختلف توزیع خواهد

یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 20:42

به گفته کاظمی در تمام دنیا عرضه بنزین با اکتان های مختلف وجود دارد که البته در بسیاری از کشورها بنزین با سه اکتان مختلف عرضه می شود اما قصد مسوولان ما عرضه با 4 اکتان مختلف است.

وی تصریح کرد:هر چقدر میزان اکتان بالاتر باشد بنزین راحت سوخته می شود و برای خودرو مناسب تر است.بنابراین در صورت عرضه بنزین با 4 اکتان و قیمت مختلف مصرف کنندگان حق انتخاب خواهند داشت.

این در حالی است که پیش از این نیز سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفت وگو با مهر تاکید کرده است : هم اکنون بنزین تولیدی در پالایشگاههای داخلی با عدد اکتان 87 عرضه می شود که بخشی از این بنزین با اختلاط با بنزین سوپر اکتان افزایی می شود.   وی با اعلام اینکه با بهره برداری از طرحهای جدید بنزین سازی و توسعه پالایشگاههای موجود نفت متوسط عدد اکتان بنزین تولید داخل به مرز 90 افزایش می یابد، تاکید کرد: بر این اساس با راه اندازی این واحدها امکان عرضه همزمان چهار نوع بنزین با چهار عدد اکتان مختلف در سطح جایگاههای سوخت کشور فراهم می شود. 

سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، افزود: در صورت اجرای طرحهای توسعه ای در مجموع چهار بنزین با عدد اکتانهای 87، 90، 93 و 95 تولید و به بازارهای داخلی عرضه می شود. این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای عرضه این چهار نوع بنزین باید یکسری تغییرات در زیرساختهای جایگاههای سوخت کشور به وجود بیاید، تصریح کرد: هدف از عرضه چهار نوع بنزین متنوع سازی سبد سوخت خودروها بوده و مردم می توانند بر اساس نوع خودروی خود از سوخت مورد نیاز با قیمت مورد نظر استفاده کنند.  

مداح مروج با اعلام اینکه مطابق با برنامه زمان بندی تا پایان سالجاری مقدمات عرضه این چهار نوع بنزین در سطح کشور فراهم می شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر این با راه اندازی طرحهای مختلف امکان عرضه گازوئیل کم گوگرد به خودروهای دیزلی شخصی در سطح جایگاهها فراهم خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 899

ثبت نظر

ارسال