Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 45 دقیقه

بررسی قانون ماهواره در مجلس

بررسی قانون ماهواره در مجلس

احتمال پخش برخی برنامه‌ها از سیما

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 19:56

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصلاح قانون ماهواره و استفاده برخی از برنامه‌های آن در شبکه‌های داخلی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی قانون ماهواره ها در کمیسیون فرهنگی گفت: ماهواره فنآوری جدیدی است که باید شکل و شیوه صحیح استفاده از آن را بررسی کنیم.

وی با بیان این که در کمیسیون فرهنگی راهکارهای صحیح استفاده از ماهواره بررسی می شود گفت: احتمال دارد برنامه های مفید این شبکه ها انتخاب و از طریق فرستنده و یا ماهواره کشورمان پخش شود.

نماینده مردم مازندران درخانه ملت اضافه کرد: ماهواره با وجود تمامی مضراتش، نکات مثبتی نیز دارد مانند برنامه های خبری، مستند ها، شبکه های علمی و پژوهشی وبرنامه های سرگرم کننده ای که قابل پخش در شبکه های داخلی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تغییر در قانون قبلی یا حذف مواردی از آن وجود دارد گفت: اصلاح قانون در دست بررسی است.

محمد حسن ملک، نماینده مردم سمنان وعضو دیگر کمیسیون فرهنگی نیز درباره جلسه بررسی قانون ماهواره ها به مهر گفت: همانطور که می دانید خرید، فروش ونصب ماهواره غیر قانونی است که در این جلسه با حضور وزیر کشور درباره نحوه اجرایی شدن این قانون و قانون عفاف و حجاب که مصوبه شورای عالی فرهنگی است و مجری آن وزارت کشور است گفتگو می شود
تعداد بازدید : 1888

ثبت نظر

ارسال