Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 26 دقیقه

بدون کمک ایران موفقیتی برای آمریکا در منطقه وجود ندارد

بدون کمک ایران موفقیتی برای آمریکا در منطقه وجود ندارد

حمله آمریکا به عراق و افغانستان به نفع ایران تمام شد. این دو حمله باعث از میان برداشته شدن دشمنان دو طرف ایران شد. خروج نظامیان آمریکا از عراق به ایران کمک خواهد کرد که نفوذ خود را افزایش دهد.

>

چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 18:12

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ "پاتریک سیل" (روزنامه نگار و نویسنده) در مصاحبه با بخش خبری صدای آمریکا در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان ماه) عنوان کرد:

«متاسفانه حضور آمریکا در عراق نتایج منفی به بار آورده است دلیل آن هم به خاطر حضور اکثریت شیعه در این کشور و تاثیر آن در سیاست عراق است . حمله آمریکا به عراق و افغانستان به نفع ایران تمام شد. این دو حمله باعث از میان برداشته شدن دشمنان دو طرف ایران شد. خروج نظامیان آمریکا از عراق به ایران کمک خواهد کرد که نفوذ خود را افزایش دهد. متأسفانه مخارج جنگ برای عراق و آمریکا زیاد بوده است. در آمریکا گروه های نزدیک به اسرائیل یعنی نو محافظه کاران تأثیر زیادی در ادامه جنگ داشته اند که متأسفانه تاثیر منفی آن را در ادامه جنگ می بینیم.»

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه در مورد افزایش نفوذ ایران گفت:

«من فکر می کنم با توجه به دولتی که در عراق سر کار است، این دولت بازیچه دست مقامات ایران نخواهد شد. ما نمونه اختلاف نظر ایران و عراق را شاهد هستیم. برای مثال ایران از عراق می خواهد از سوریه و حزب الله حمایت کند که این موضع در راستای منافع ملی عراق نیست.»

وی در پاسخ به این سؤال مجری صدای امریکا که «آیا سیاستی برای مقابله با نفوذ ایران وجود دارد؟» گفت:

«مشکل عملکرد آمریکا در قبال ایران، سیاست خارجی آمریکاست که در راستای سیاست خارجی اسرائیل است. با توجه به وضعیت دشوار آمریکا در افغانستان، بدون کمک ایران موفقیتی برای آمریکا در منطقه وجود ندارد.»

 

تعداد بازدید : 837

ثبت نظر

ارسال