Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 21 دقیقه

باز هم آتش سوزي ديگر در صنعت نفت و پتروشيمي

باز هم آتش سوزي ديگر در صنعت نفت و پتروشيمي

آتش سوزی در پتروشیمی کارون مهار شد/ حادثه تلفات جانی نداشت

چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 18:27

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی کارون دلایل این حادثه در بندر ماهشهر را تشریح کرد و گفت: این حادثه تلفات جانی نداشته است.

منصور رستمی فرد در گفتگو با مهر با بیان اینکه بعداز ظهر روز گذشته آتش سوزی و انفجاری در مجتمع پتروشیمی کارون به وقوع پیوست، گفت: با حضور نیروهای امداد و آتش نشانی این حادثه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشته است.
دبیر ستاد بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام اینکه این حادثه ابتدا با انفجاری خفیفی همراه بود، تصریح کرد: این حادثه در واحد تغلیظ اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی کارون به وقوع پیوسته است.
 
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید با وجود آسیب دیدگی در واحد تغلیض اسید سولوفریک در مجتمع پتروشیمی کارون ادامه دارد، تاکید کرد: جزئیات دلایل وقوع این حادثه در حال بررسی است.
 
سیدروح الله یزدان خواه هم در گفتگو با مهر علت این حادثه آتش سوزی را ایجاد گرما در کابلهای داخل ساختمان واحد تغلیض اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی کارون عنوان کرد و افزود: علت صدای انفجار هم ترکیدن لوله انتقال اسید سلوفوریک و برخی از کابلها بوده است.
 
رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون با بیان اینکه هم اکنون با وجود آسیب دیدگی واحد تغلیظ اسید سولفوریک تولید محصولات ادامه دارد، بیان کرد: این حادثه خسارت مالی قابل توجه ای نداشته است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می شود حداکثر تا 2 هفته آینده واحد آسیب دیده در مدار بهره برداری مجدد قرار بگیرد، یادآور شد: هم اکنون با استفاده از خوراک ذخیره شده در مخازن تولید تولوئن دی ایزوسیانات در پتروشیمی کارون ادامه دارد.
 
یزدان خواه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ذخیره خوراک و وجود محصول کافی در سایت پتروشیمی کارون مشکلی در تامین نیاز بازارهای داخلی حاصل نخواهد شد.
 
به گزارش مهر، فاز اول مجتمع پتروشیمی کارون با سرمایه گذاری حدود 395 میلیون دلار در 2 بخش ارزی و ریالی اسفند ماه سال 1387 به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفته بود.
 
هدف از ساخت این مجتمع پتروشیمی تولید در مجموع دو فاز 40 هزار تن متیلن دی ایزوسیانات و 45 هزار تن اسید کلریدریک در سال است.

 

 

تعداد بازدید : 849

ثبت نظر

ارسال