Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 33 دقیقه

با ورود دومین واحد گازی نیروگاه سمنان به مدار؛ ایران به جمع 16 کشور برتر تولیدکننده برق جهان پیوست

با ورود دومین واحد گازی نیروگاه سمنان به مدار؛ ایران به جمع 16 کشور برتر تولیدکننده برق جهان پیوست

نيروگاه سيكل تركيبي سمنان در جاده سمنان به دامغان در حال احداث است و تاكنون براي ساخت دو واحد گازي اين نيروگاه بودجه‌اي افزون بر 952 ميليارد ريال در بخش ريالي و 64 ميليون يورو در بخش ارزي هزينه شده است. .

دوشنبه 18 بهمن 1389 ساعت 0:24

نيروگاه سيكل تركيبي سمنان در جاده سمنان به دامغان در حال احداث است و تاكنون براي ساخت دو واحد گازي اين نيروگاه بودجه‌اي افزون بر 952 ميليارد ريال در بخش ريالي و 64 ميليون يورو در بخش ارزي هزينه شده است.

با ورود دومين واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سمنان به مدار، ظرفيت شبكه برق كشور از 60 هزار مگاوات گذشت و ايران به جمع 16 كشور توليد كننده برق دنيا پيوست.
واحد دوم بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سمنان به ظرفيت 162 مگاوات به شبكه سراسري برق كشور متصل شد.
نيروگاه سيكل تركيبي سمنان شامل دو واحد گازي و يك واحد بخار است كه با ظرفيت اسمي 484 مگاوات از محل فاز دوم طرح شش هزار مگاوات نيروگاه هاي گازي كشور احداث شده است.
يك واحد بخش بخار اين نيروگاه به ظرفيت 160 مگاوات، جزو طرح سه هزار مگاوات دوم نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي است كه‌ در آينده‌اي نزديك راه‌اندازي خواهد شد.
نيروگاه سيكل تركيبي سمنان در زميني به مساحت 100 هكتار در جاده سمنان به دامغان در حال احداث است و تاكنون براي ساخت دو واحد گازي اين نيروگاه بودجه‌اي افزون بر 952 ميليارد ريال در بخش ريالي و 64 ميليون يورو در بخش ارزي هزينه شده است.
تعداد بازدید : 774

ثبت نظر

ارسال