Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 58 دقیقه

با مخالفت فرمانداری؛ همایش مردمی زاينده‌رود لغو شد

با مخالفت فرمانداری؛ همایش مردمی زاينده‌رود لغو شد

همایش مردمی زاینده‌رود که قرار بود، روز جمعه در حاشیه زاینده‌رود خشک شده برگزار شود، با مخالفت فرمانداری اصفهان لغو شد.

>

سه شنبه 17 آبان 1390 ساعت 21:47

آفتاب: همایش مردمی زاینده‌رود که قرار بود، روز جمعه در حاشیه زاینده‌رود خشک شده برگزار شود، با مخالفت فرمانداری اصفهان لغو شد.

قرار بود در این همایش، با حضور مردم و خانواده‌ها بین سی‌وسه پل تا پل آذر، صنایع دستی اصفهان، تصاویری از زاینده‌رود قبل و بعد از خشک کردن آب آن و طوماری برای شکایت از عاملان خشکی زاینده‌رود به نمایش گذاشته شود.

آن‌گونه که یکی از وکلای پرونده شکایت از مدیران آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید، استانداری اصفهان با برگزاری این همایش موافقت کرده و مجوز داده بود.

همچنین شهرداری هم از محل بازدید کرده و موافق بود و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی هم نصب شده بود. به گفته دادخواه، روز پنجشنبه فرمانداری اصفهان ناگهان اعلام کرد برنامه لغو است و برگزاری همایش، مجاز نیست.

طومار شکایت از خشک‌کنندگان زاینده‌رود تا به حال به امضای هفت‌هزار نفر از شخصیت‌های فرهنگی و مردم اصفهان رسیده و شکایت آنها در دادسرای این شهر در جریان است.

همایش حمایت از زاینده‌رود در حالی از سوی فرمانداری اصفهان لغو شد که تا لحظه آخر هم استانداری و شهرداری، با این تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد و جمعیت زنان مبارزه با آلودگی زیست‌محیطی موافقت کرده بودند.

به گفته یکی از شاهدان، با اعلام لغو این برنامه در روز پنج‌شنبه، از صبح روز جمعه ماموران پلیس در زاینده‌رود خشکیده و اطراف آن مستقر شده بودند تا از برگزاری احتمالی این همایش مردمی جلوگیری کنند.

یکی از اعضای جمعیت زنان مبارزه با آلودگی زیست‌محیطی نیز به «شرق» می‌گوید: با خشک کردن زاینده‌رود هزاران کشاورز بیکار شده‌اند و این تنها به دلیل منافع اقتصادی افرادی قلیل و خاص صورت گرفته است.

او می‌گوید: زاینده‌رود محلی بود که صبح‌ها و شب‌ها مردم کنار آن می‌رفتند و جریان آب، هوا را لطیف می‌کرد اما با خشکی زاینده‌رود هوا آلوده شده و حتی بوی بدی هم از زاینده‌رود به مشام می‌رسد.

از سوی دیگر، خشکی زاینده‌رود باعث آسیب رسیدن به سی‌وسه پل شده که باید آب زیر آن جریان داشته باشد.

با خشکی زاینده‌رود شاهد ترک‌خوردگی این پل تاریخی هستیم و بیم آن هست که با ادامه این روند سی‌وسه پل با گذشت زمان به کلی تخریب شود.

هم‌اکنون علاوه بر پرونده خشکی زاینده‌رود که با شکایت مردم از مدیران آب منطقه‌ای اصفهان در جریان است تا هم وضعیت انتقال آب به زاینده‌رود به حالت قبل برگردد و هم با عاملان این ضایعه برخورد قانونی شود، شکایت از مسئولان قطار شهری مترو اصفهان به دلیل عبور تونل از خیابان تاریخی چهارباغ و اثر مضر آن بر سی‌و‌سه پل، در دادسرای کارکنان دولت در حال پیگیری است.

تعداد بازدید : 791

ثبت نظر

ارسال