Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 18 دقیقه

با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها؛ 360 ميليارد تومان کمک بلاعوض براي صادرات

با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها؛ 360 ميليارد تومان کمک بلاعوض براي صادرات

ايسنا، مديرکل توسعه صادرات و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور گفت: با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها360 ميليارد تومان کمک بلاعوض براي صادرات کالا در نظر گرفته شده است. محمد حسن مهدي پور در همايش تجليل از صادر کنندگان نمونه استان لرستان با بيان اين مطلب افزود: 3 عامل قيمت، کيفيت و اعتماد در توسعه صادرات دخيل هستند و دست اندر کاران عرصه توليد و صادرات بايد توجه لازم به اين 3 مقوله را داشته باشند.

چهارشنبه 5 آبان 1389 ساعت 10:43
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

مدير کل توسعه صادرات و خدمات سازمان تجارت کشور با بيان اينکه سال گذشته با حمايتهاي دولت به 3 ميليارد و100 ميليون دلار صادرات رسيديم که در اين رشد فزاينده عوامل مختلفي دخيل بوده يکي از زير ساختهاي توسعه و آباداني استان و هر منطقه را فراهم کردن زير ساختهاي لازم راهي، اعم از پرواز فرودگاهها، راه آهن و بزرگراهها دخيل بوده‌اند دامه داد: لرستان از پتانسيلهاي بالقوه‌اي برخوردار بوده و توجه به زير ساختهاي ارتباطي به طور مستقيم با توسعه و آباداني ارتباط دارد.
مهدي پور اضافه کرد : در 6 ماهه امسال در بخش صادارت خدمات مهندسي، 1.5 ميليون دلار خدمات مهندسي نسبت به سال قبل از رشد 75 درصدي برخوردار بوده که عليرغم همه محدوديتها در اين راستا با رشد خوبي مواجه‌ايم.
وي با بيان اينکه سازمان بازرگاني استان با همکاري استانداري، توسعه صادرات خدمات را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: بيشترين ضريب حمايتي دولت از جوايز صادرات شرکتها براي صادرات خدمات مهندسي 8 درصد ابلاغ شده که در حال حاضر تنها 7 درصد پرداخت مي شود.
مدير کل توسعه صادرات و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور بيان كرد: در بخش صادرات خدمات بايد از حمايت سنتي خارج شويم و در زمينه صادرات فني مهندسي، IT ، گردشگري و نيروي کار فعاليت داشته باشيم.
وي با اشاره به اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها تصريح کرد: با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها360 ميليارد تومان کمک بلاعوض براي صادرات در نظر گرفته شده و همچنين 57 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت در اختيار صادر کنندگان قرار مي‌گيرد.
وي در خصوص توليد و صادرات نرم افزاري اظهار كرد: شرکتهايي که در سطح استان فعاليت دارند بايد به اين سمت هدايت و بانک اطلاعاتي جامعي از صادر کنندگان خدمات استان داشته باشيم تا زمينه رشد و شکوفايي آنها را فراهم کنيم.
مدير کل توسعه صادارات و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور يادآورشد: به منظور اعزام نيروي کار به کشورهاي ديگر تفاهم نامه‌اي با وزارت کار و اتحاديه‌هاي کاريابي بين المللي منعقد شده و زمينه اعزام رسمي به بازارهاي هدف فراهم شده است.
مهدي پور متذکر شد: اگر بانک‌ها حمايتهاي لازم را از صادر کنندگان داشته باشند قطعا مشکلات قابل حل خواهد بود.

تعداد بازدید : 730

ثبت نظر

ارسال