Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 29 دقیقه

اولين نمايشگاه بين المللي فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد

اولين نمايشگاه بين المللي فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در مشهد آغاز شد

هشتمين نمايشگاه مسكن و انبوه سازان و فرصت هاي سرمايه گذاري در مسكن و اولين نمايشگاه بين المللي صنعتي سازي و فناوري هاي نوين صنعت ساختمان به صورت همزمان در مشهد آغاز به كار كرد.

>

چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 18:43

محمود صلاحي در آيين افتتاحيه اين نمايشگاهها اظهار داشت: خراسان رضوي از برترين استان هاي كشور در حوزه استفاده از فناوري هاي نوين در صنعت ساختمان مي باشد بطوريكه بيش از 40 درصد واحدهاي مسكوني در مسكن مهر استان به صورت صنعتي و نيمه صنعتي توليد شده است.
وي افزود: موضوع مسكن يكي از ضروري ترين نيازهاي بشر است كه در صورت مرتفع شدن آن، ساير نيازها را نيز ساماندهي مي كند.
استاندار خراسان رضوي گفت: استفاده از فناوري هاي نوين در صنعت ساختمان علاوه بر جلوگيري از طولاني شدن زمان ساخت، هدررفت مصالح را تا 30 درصد كاهش مي دهد و همچنين توليد مصالح ساختماني صنعتي و مقاوم باعث افزايش مقاومت و ارتقاي عمر مفيد ساختمان خواهد شد.
وي با بيان اينكه مسكن شناسنامه هويتي هر ملتي محسوب مي شود، تصريح كرد: با توجه به اهميت و جايگاه سبك معماري اسلامي ايراني بايد اين سبك در ساخت و سازهاي صنعتي كشور احيا شود.
صلاحي ادامه داد: بايد با ايجاد يك پيوند هنرمندانه بين صنعتي سازي و معماري و شهرسازي اسلامي از وارد آمدن خدشه به هويت ملي و اسلامي خود جلوگيري كنيم.
استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: بايد با مديريت صحيح واسطه گري را از مسكن حذف نمود تا علاوه بر سودرساني منطقي به انبوه ساز، پيمانكار و نظام مهندسي، مسكن با قيمت واقعي در اختيار مصرف كننده قرار گيرد.
وي با تاكيد بر برنامه ريزي براي افزايش عمر مفيد ساختمان ها در كشور به 100 سال، گفت: اين زمان در حال حاضر 30 سال است كه باعث هدر رفت منابع و سرمايه هاي ملي مي شود.
ابولفضل صومعلو معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي نيز در اين مراسم از حمايت اين وزارتخانه از فعالان و دست اندركاران صنعتي سازي ساختمان به طور خاص خبر داد و افزود: پرداخت وام 25 ميليون توماني براي ساخت واحدهاي مسكوني به شيوه صنعتي، اعطاي تسهيلات حمايتي و حذف تعرفه هاي گمركي براي واردات ماشين آلات ساخت و ساز مصالح صنعتي از جمله اقدامات در راستاي صنعتي سازي ساختمان است.
وي مهمترين عامل فاصله گرفتن ايران از صنعتي سازي در مقايسه با ساير كشورها را عدم سرمايه گذاري كلان در اين حوزه و عدم توازن ميان توليد و عرضه عنوان كرد.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: در ابتداي برنامه چهارم تعداد واحدهاي صنعتي در كشور 20 هزار واحد بود كه هم اكنون با حمايت هاي دولت از اين بخش اين رقم به 400 هزار واحد ارتقا يافته است.
صومعلو با اشاره به اجراي پروژه مسكن مهر در كشور، گفت: تاكنون 25 هزار واحد مسكوني مهر در شهرهاي جديد، 45 هزار واحد در شهرهاي كوچك و 40 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر احداث شده است.
وي افزود: تا پايان برنامه پنجم بايد چهار ميليون و 800 هزار واحد مسكن در كشور توليد شود كه هدف گذاري براي سال آينده بر اساس اين برنامه 970 هزار واحد است.
وي تسهيلات پرداخت شده براي اجراي پروژه مسكن مهر در كشور تاكنون را 23 هزار ميليارد و 216 ميليون تومان اعلام كرد و اظهار داشت: براي اتمام اين پروژه بزرگ 27 هزار ميليارد تومان ديگر مورد نياز است.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي اقدامات خراسان رضوي در حوزه مسكن مهر را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اين استان عمليات احداث 108 هزار واحد مسكن مهر را در سال هاي 89 و 90 آغاز نموده كه اين رقم 10 درصد مسكن مهر كشور را به خود اختصاص داده است.
سيدمهدي هاشمي رييس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور نيز در اين همايش گفت: بايد با فرهنگ سازي و اطلاع رساني از مزاياي صنعتي سازي براي انبوه سازان جاذبه ايجاد نمود تا آنان به اين عرصه ورود پيدا كنند.
وي افزود: بومي سازي و تناسب سازي مباني نظري و عملي صنعتي سازي در صنعت ساختمان بر مبناي فرهنگ و اقليم مناطق مختلف كشور عامل موفقيت در اين حوزه و سامان دادن عرضه و تقاضا خواهد بود.
لازم به ذكر است سردار سرتيپ پاسدار غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور و غلامرضا هوايي مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي از ديگر سخنرانان اين همايش ملي بودند.
گفتني است اين نمايشگاه با حضور بيش از 340 شركت داخلي و خارجي در فضايي به وسعت 20 هزار متر مربع از 21 تا 25 آذر ماه در محل نمايشگاه بين المللي مشهد داير مي باشد و همايش ملي فناوري هاي نوين صنعت ساختمان نيز تا 23 آذرماه با برگزاري كارگاه ها و نشست هاي علمي و تخصصي با هدف گسترش فرهنگ صنعتي سازي دنبال خواهد شد

 

 

 

تعداد بازدید : 795

ثبت نظر

ارسال