Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 16 دقیقه

افشای مذاکره فوق محرمانه مقامات قطر،ترکیه،اسرائیل و فرانسه

افشای مذاکره فوق محرمانه مقامات قطر،ترکیه،اسرائیل و فرانسه

هم اندیشی:یک منبع رسانه ای ترک از دیدارهای محرمانه و خطرناک در آنکارا بین مقامات بلند پایه قطر ، ترکیه ، رژیم صهیونیستی و فرانسه خبر داد .

>

سه شنبه 8 آذر 1390 ساعت 20:16

به گزارش هم اندیشی؛ به نقل از واحد مرکزی خبر هفته نامه خبری فلسطینی المنار با اعلام این خبر در پایگاه خبری خود افزود : یک خبرنگار ترک گفت ، حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر بیست و سوم ماه کنونی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرده است و یک فرستاده بلند پایه اسرائیلی و مشاور ارشد نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار حضور داشته اند. این خبرنگار ترک که نخواست نامش فاش شود گفت ، در نشست آنکارا درباره گام بعدی توطئه علیه سوریه که با پوشش اتحادیه عرب انجام می شود بحث و تبادل نظر شد.

این منبع گفت : حمد بن جاسم به اردوغان تعهد داده است هزینه های مالی هرگونه اقدام نظامی را که از خاک ترکیه علیه ملت سوریه انجام شود بپردازد.

خبرنگار ترک گفت : بین این تحرکات و از سرگیری روابط گرم آنکارا و تل آویو ارتباط وجود دارد.
وی تصریح کرد: تنش در روابط بین ترکیه و اسرائیل برای سرپوش گذاری بر طرح ترکیه و کسب اعتبار در جهان عرب و اسلام بوده است.

خبرنگار ترک این سئوال را مطرح کرد ترکیه به فلسطینیان که توسط اسرائیلی ها سرکوب می شوند چه خدمتی کرده است ؟ این خبرنگار افزود دو هفته پیش نیز بین مقامات ترک و شماری از شخصیتهای لبنانی و سوری مخالف دیدارهای محرمانه برگزار شده بود.

وزیر خارجه ترکیه پیشتر گفته بود آنکارا با اقدامات اتحادیه عرب بر ضد سوریه هماهنگ خواهد بود.ترکیه در هفته های اخیردر باره سوریه مواضعی هماهنگ بادولتهای غربی اتخاذ کرده است.

تعداد بازدید : 967

ثبت نظر

ارسال