Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 5 دقیقه

افزایش نرخ خدمات پستی در جهت اجرای هدفمندی یارانه ها

افزایش نرخ خدمات پستی در جهت اجرای هدفمندی یارانه ها

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش نرخ خدمات پستی در جهت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است . محمد حسن کرباسیان افزود: بر اساس ماده چهار قانون هدفمندی یارانه ها ، قیمت خدمات پستی نیز مانند سایر اقلام یارانه ای تا پایان برنامه پنجم توسعه ( سال 1394) باید به قیمت تمام شده برسد. .

شنبه 10 اردیبهشت 1390 ساعت 19:26

** 40 درصد قیمت تمام شده خدمات پستی باید توسط مردم پرداخت شود

وی با اشاره به اینکه قیمت خدمات پستی در هفت سال گذشته یعنی ازسال 1373 در کشور هیچ گونه افزایشی نداشت ، افزود: براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امسال 40 درصد قیمت تمام شده خدمات پستی از مردم اخذ می شود .

وی افزود: به عنوان مثال نرخی که شرکت پست برای توزیع یک پاکت نامه عادی صرف می کند ، 460 تومان است و مردم باید براساس قیمت های جدید 40 درصد این مبلغ را بپردازند .

کرباسیان با اشاره به اینکه قیمت های جدید از 2 ،سه روز پیش اعمال شده است ، افزود: هنوز یارانه ای که دولت برای خدمات پستی می دهد ، به طور کلی حذف نشده و یارانه خدمات پستی به صورت تدریجی تا پایان برنامه پنجم توسعه حذف می شود.

مدیرعامل شرکت پست در مورد میزان افزایش نرخ خدماتی پستی نسبت به قبل گفت :‌برای مثال نامه ای که قبلا هزینه پست آن 65 تومان بوده ، 220 تومان شده است .

وی افزود: در نگاه اول شاید به نظر برسد که قیمت خدمات پستی چند برابر شده اما باید به این واقعیت نیز توجه داشت که قیمت اولیه رقم ناچیزی بوده و با اضافه شدن رقمی کمی به نرخ قبلی ،‌ قیمت های جدید چند برابر می شود .

کرباسیان گفت : مشتری اصلی خدمات پستی دستگاه های دولتی هستند و حدود 70 درصد خدمات شرکت پست مربوط به سازمان ها و دستگاههای دولتی است ، بنابر این افزایش نرخ خدمات پستی تاثیری در اقتصاد خانوار ندارد.

** تخفیف در نرخ توزیع بسته های مطبوعات

کرباسیان گفت: با توجه به نقش سازنده مطبوعات در کشور ، نرخ خدمات پستی مطبوعات کمتر افزایش یافته و بر اساس مصوبه رگولاتوری فقط 20 درصد قیمت تمام شده هر خدمت از ارسال کننده بسته های مطبوعاتی قابل دریافت است که در تلاش هستیم ، نرخ خدمات پستی مطبوعات را کاهش دهیم .

** هزینه پست هر نفر در کشور ماهانه 120 تومان است

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به اینکه هزینه پست هر نفر در کشور ماهانه 120 تومان است ، اظهار داشت : حذف یارانه پست نقشی در اقتصاد خانواده ها ندارد ، چرا که پرداخت کل این هزینه از سوی خود مردم نیز فشاری به آنها نمی آورد.

تعداد بازدید : 1313

ثبت نظر

ارسال