Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 34 دقیقه

افزایش قیمت آب حداقل ۲۰درصد خواهد بود

افزایش قیمت آب حداقل ۲۰درصد خواهد بود

درآمد پیش‌بینی‌شده بخش آب از هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد

>

دوشنبه 12 دی 1390 ساعت 19:42

مدیر عامل آب‌های کشور گفت: براساس پیشنهاد وزارت نیرو قیمت آب در فاز هدفمند کردن یارانه‌ها حداقل ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

آفتاب:‌ مدیر عامل آب‌های کشور گفت: براساس پیشنهاد وزارت نیرو قیمت آب در فاز هدفمند کردن یارانه‌ها حداقل ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. 

سیدمهدی ثمره‌هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره‌ی زمان و میزان افزایش مجدد قیمت آب گفت: وزارت نیرو پیشنهاد خود را در پیشنهادهای مختلف به کارگروه تحول اقتصادی و ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها ارائه کرده و هرگونه تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت آب با این کارگروه و شخص رییس‌جمهور است. 

این مقام مسوول افزود: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت آب در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همان‌طور که وزیر نیرو نیز اعلام کرده، افزایش حداقل ۲۰ درصدی قیمت آب است، ولی هنوز ستاد هدفمندی یارانه‌ها در این زمینه چیزی را ابلاغ نکرده و جلسات تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت آب ادامه دارد. 

ثمره‌هاشمی با اشاره به این‌که براساس قانون، اضافه درآمد بخش آب ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به این صورت تقسیم‌بندی شد که ۷۰ درصد آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برسد و ۳۰ درصد مابقی در اختیار سازمان آب و فاضلاب قرار گیرد، افزود: اما در یکسال گذشته درآمدی که از محل افزایش قیمت آب پیش‌بینی شده بود، محقق نشد و در حالی که طبق برنامه‌ریزی باید به طور میانگین ۲۸۸ تومان و پنج ریال برای فروش هر مترمکعب آب محقق می‌شد، درآمد محقق شده حدود ۲۵۰ تومان بوده است که ۳۸ تومان آن را نتوانستیم دریافت کنیم. 

به گفته‌ی وی، جلسات متعددی برای اصلاح این روند برگزار شده که در نهایت پیشنهادی به مسوولان ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد مبنی بر این که با توجه به محقق‌نشدن درآمد شرکت‌ها از محل افزایش قیمت در هدفمندی یارانه‌ها، سهم سازمان هدفمندی از افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کند که در این زمینه موافقت اولیه مسوولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها را جلب کردیم. 

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه گفت: قیمتی که پس از هدفمندشدن یارانه‌ها از سوی دولت به ما ابلاغ شد، با قیمت تمام شده‌ای که برای آب محاسبه کرده بودیم، فاصله زیادی داشت. این درحالی است که قیمت تمام شده آب نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و نرخ خدمات، مواد تسویه‌کننده، هزینه نیروی انسانی و برق نیز نسبت به سال گذشته رشد کرده که این مساله در قیمت تمام‌شده آب تاثیرگذار است.

تعداد بازدید : 844

ثبت نظر

ارسال