Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 31 دقیقه

افزایش ۱۸ درصدی قیمت لبنیات در۲ نوبت

افزایش ۱۸ درصدی قیمت لبنیات در۲ نوبت

طی چند ماه گذشته دولت 18 درصد قیمت محصولات لبنی را به صورت رسمی افزایش داده، این در حالی است که به صورت غیررسمی خیلی بالاتر از این رقم در بازار فروخته می‌شود اما شیر تولیدی کشاورزان نه تنها هیچ افزایش نداشته بلکه پایین‌تر از قسمت مصوب از دامداران خریدار می‌شود.

جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 12:37

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: عرضه شیر خام از سوی دامداران به اندازه کافی صورت می‌گیرد و عرضه و تقاضا حالت تعادل دارد. سعید سلطانی سروستانی افزود: چنین ادعایی از سوی صنایع لبنی بهانه‌ای برای ارزان‌ خریدن محصول تولیدی دامداران است تا سود بیشتری ببرند. وی افزود: در حال حاضر در هر کیلوگرم بیش از یکصد تومان کمتر از قیمت تمام شده محصول دامدار را می‌خرند. سلطانی به فارس گفت: هنوز میانگین خرید شیر از دامدار به قیمت مصوب 520 تومان نرسیده است، شاید موردی شیر با چربی بالا و بارمیکروبی پایین را 590 تومان هم خریده باشند اما میانگین قیمت هنوز پایین است.

سلطانی افزود: طی چند ماه گذشته دولت 18 درصد قیمت محصولات لبنی را به صورت رسمی افزایش داده، این در حالی است که به صورت غیررسمی خیلی بالاتر از این رقم در بازار فروخته می‌شود اما شیر تولیدی کشاورزان نه تنها هیچ افزایش نداشته بلکه پایین‌تر از قسمت مصوب از دامداران خریدار می‌شود.وی گفت: بارها به عدم افزایش قیمت شیر دامدار به مسئولان وزارت بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعتراض کردیم‌اما هیچ توجهی نشده است. سلطانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم طی نامه‌ای به وزارت صنعت‌، معدن و تجارت خواستار اجرای قانون بهر‌ه‌وری کشاورزی، عمل به قانون خرید تضمینی و قیمت تضمینی مصرح در این قانون شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.

سلطانی تصریح کرد: دامداران آماده‌اند تا طبق قیمت کارشناسی شیر خود را به صنایع لبنی بفروشند اما کسی نیست به فریاد آنها برسد. وی درخصوص استفاده صنایع لبنی از شیر خام برای تولید شیر خشک گفت: در این صورت هم این محصول در صنایع آنها مورد نیاز است و قبلا هم ادعا می‌کردند به دلیل ممنوعیت واردات شیر خشک صنایع آنها خوابیده است.

 

 

تعداد بازدید : 1378

ثبت نظر

ارسال