Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 41 دقیقه

افزايش سقف جرايم رانندگي به 200هزارتومان

افزايش سقف جرايم رانندگي به 200هزارتومان

یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 21:57

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس با تصويب دولت سقف جريمه رانندگي در كشور به 200 هزار تومان افزايش مي‌يابد كه اين ميزان جريمه براي تخلفات حادثه‌ساز درنظر گرفته شده است.

سردار اسكندر مومني  در خصوص سقف و كف تخلفات راهنمايي و رانندگي گفت: بخشي از بندهاي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي منوط به تصويب آيين‌نامه مربوطه توسط هيات دولت است كه موضوع افزايش نرخ جرايم رانندگي اكنون در كميسيون اجتماعي هيات دولت به تصويب رسيده و براي تاييد نهايي در انتظار تصويب هيات دولت است كه اميدواريم هر چه زودتر به تصويب برسد چرا كه كنترل تخلفات رانندگي با نرخ‌هاي قبلي واقعا امكانپذير نيست.

وي تصريح كرد: سقف و كف جرايم رانندگي در قانون به ترتيب 200 هزار و 50 هزار تومان پيش‌بيني شده است كه هر سه سال بر اساس نرخ تورمي كه در هر سال وجود دارد افزايش مي‌يابد يعني نرخ تورم در مجموع سه سال به ميزان سقف جريمه‌ها افزوده خواهد شد.

رييس پليس راهور ناجا در مورد بخشودگي جرايم راهنمايي و رانندگي نيز گفت: ما در قانون جديد موارد ايجابي و تشويقي پيش‌بيني كرده‌ايم كه بر اين اساس تخلفات رانندگي كه افراد تا پايان سال 89 مرتكب شده‌اند و 2 برابر شده است اگر تا پايان 19 آذر ماه توسط رانندگان پرداخت شود، 2 برابري آن بخشوده مي‌شود و رانندگان مي‌توانند اصل جريمه را بپردازند و دو برابري آن بخشوده مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه مهلت تعيين شده در اين خصوص در قانون پيش‌بيني شده است، تصريح كرد: اين مهلت به هيچ عنوان قابل تمديد نيست و پس از مهلت تعيين شده جرايم معوق سال 89 مجددا به 2 برابر باز مي‌گردد.

رييس پليس راهور ناجا در خصوص الزامي شدن بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودروها نيز گفت: اين موضوع نيز در قانون تصويب شده است و بر اين اساس مهلتي به مالكان خودروها و خودروسازاني كه خودروهاي آنها فاقد كمربند ايمني صندلي عقب بود داده شد تا نسبت به نصب اين كمربند اقدام كنند كه مهلت تعيين شده 20 آبان به اتمام مي‌رسد.

وي گفت: بر اين اساس از 20 آبان‌ ماه سال جاري بستن كمربند ايمني براي كليه سرنشينان در معابر برون‌شهري و جاده‌ها الزامي است و پليس قطعا با متخلفان در اين زمينه برخورد مي‌كند.

رييس پليس راهور ناجا خاطرنشان كرد: در اين زمينه مجري اصلي مردم هستند و ما مطمئنيم كه مردم خود اين كار را انجام مي‌دهند.

وي با بيان اينكه به خودروسازان و مردم شش ماه فرصت داده شده بود تا كمربند ايمني در بخش عقب خودرو نصب كنند در پاسخ به اين سوال كه برخي از مردم خود اقدام به نصب اين كمربندها كرده‌اند در حالي كه بعضا استاندارد نيست و آيا راهنمايي و رانندگي با آن برخورد خواهد كرد يا خير گفت: هر نقص فني مشكوكي كه در خودرو وجود داشته باشد و موجب مخاطره براي سرنشينان آن خودرو و يا ديگران باشد تخلف محسوب مي‌شود و راهنمايي رانندگي با آن برخورد مي‌كند.

تعداد بازدید : 856

ثبت نظر

ارسال