Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 21 دقیقه

ارز آوری 48 میلیون دلاری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال 89

ارز آوری 48 میلیون دلاری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال 89

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: بیش از 48 میلیون و 84 هزار دلار ارز طی سال گذشته از محل صادرات کل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران وارد کشور کرده است.

دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 21:57

ابوالفتح ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ورود این میزان ارز به کشور با صادرات انواع موتورها، انواع قطعات ریخته گری، انواع ادوات و قطعات کشاورزی و همچنین انواع تراکتورهای تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران محقق شده است.

وی اضافه کرد: از نظر ارزش، صادرات انواع تراکتور با بیش از 28 میلیون دلار، انواع موتور با بیش از 8.5 میلیون دلار، ادوات و قطعات کشاورزی با نزدیک به هشت میلیون دلار و صادرات انواع قطعات ریخته به ارزش بیش از سه میلیون دلار در رده های اول تا چهارم قرار دارند.

ابراهیمی ادامه داد: حجم صادرات صورت گرفته از این گروه در بخش تراکتور یک هزار و 500 دستگاه انواع تراکتور، موتور نزدیک به پنج هزار دستگاه و دو هزار و 270 تن انواع قطعات ریخته بوده است.

ابوالفتح ابراهیمی در مورد برنامه ریزی صورت گرفته برای صادرات امسال این مجموعه نیز گفت: براساس برنامه ریزی مصوب امسال در بخش تراکتور نزدیک به پنج هزار دستگاه انواع تراکتور به خارج از کشور صادر می شود.

وی اضافه کرد: در حوزه موتورهای تولیدی نیز پیش بینی می شود امسال یک هزار و 830 دستگاه موتور و در بخش قطعات ریخته بیش از چهار هزار تن به خارج از کشور صادرات صورت گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به وجود 12 شرکت اغماری در مجموعه تحت مدیریتش گفت: صادرات از تراکتورسازی صرفاً مختص تراکتورهای تولیدی در این شرکت و کارخانه های فعال در سایر استانها نیست بلکه موتورها و قطعات ریخته تولید شده در این گروه جزء بهترین محصولات تولیدی در خاورمیانه و حتی دنیا محسوب می شوند.

گفتنی است تراکتورسازی ایران سال گذشته به جهت تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و همچنین برتری تکنولوژی ایران در عرصه بین المللی و بهره گیری از توان و تجارب متخصصان داخلی، به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با 12 شرکت اقماری که هفت شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بود و دو شرکت در سنندج و ارومیه و سه خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا و تاجیکستان فعال است.

در این مجموعه بیش از پنج هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند و با توجه به همکاری بیش از 200 قطعه ساز و واحد تولیدی برای تامین قطعات و محصولات مورد نیاز این گروه پیش بینی شاغلین غیر مستقیم مرتبط با این گروه نیز 200 هزار نفر است.

 

تعداد بازدید : 2300

ثبت نظر

ارسال