Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 5 دقیقه

ارائه وثیقه صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات به صنعتگران

ارائه وثیقه صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات به صنعتگران

دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 21:59

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه در حال حاضر 87 درصد شهرکهای صنعتی به شبکه گاز متصل شده اند، گفت: وثیقه صندوق ضمانت برای ارائه به بانکها به زودی در اختیار صنعتگران قرار می گیرد و این وثیقه در همه شبکه های بانکی معتبر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خدامراد احمدی امروز در یک نشست مطبوعاتی سه محور مهم عملکرد سازمان در سال گذشته را تشریح کرد و افزود: بحث تقویت جایگاه حقوقی و قانونی سازمان، پرداختن به حوزه زیرساختها و همچنین توجه به مباحث مالی بانکی از مهمترین موضوعات مورد توجه سازمان در سال گذشته بوده است.

 وی در خصوص بحث حقوقی و قانونی توضیح داد: در این راستا چند موضوع در دستور کار قرار گرفته است و توسعه سازمان مهمترین اقدام انجام شده در این خصوص است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه بحث توسعه ای شدن سازمان پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان، توسط دولت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلاح اساسنامه سازمان در دستور کار قرار دارد تا ساز و کار توسعه ای شدن در تمام کشور عملیاتی شود.

 عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در خصوص دومین محور مهم سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف شرکتهای استانی نیز به صورت جدی در سال 89 در دستور کار قرار گرفت اما برای جداسازی وظایف حاکمیتی از تصدی گری نیاز به زمان بیشتری داریم.

معاون وزیر صنایع و معادن گرفتن مصوبه از کمیسیون زیربنایی دولت برای جلوگیری از پراکندگی زمین در اطراف شهرها و همچنین افزایش خدمات رسانی به واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه ماموریتهای بسیار خوبی برای سازمان در نظر گرفته شده است که در همین راستا در سال اول برنامه اعتبار مناسبی برای خوشه ها و شبکه های صنعتی در نظر گرفته شد.

وی افزود: دولت همچنین در برنامه پنجم توسعه مکلف شد در بحث مناطق محروم امتیازات و امکانات شهرکهای دولتی را برای ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه دهد.

احمدی با یادآوری این موضوع که سال 89 سال کیفی سازی در شهرک های صنعتی بوده است، تصریح کرد: بر همین اساس اقدامات مثبتی در حوزه زیرساختها انجام شده که بحث گازرسانی به شهرکهای صنعتی با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه تا یک سال و نیم گذشته 60 درصد شهرکهای صنعتی گاز دار بودند، گفت: در حال حاضر 87 درصد شهرکهای صنعتی به شبکه گاز متصل شده اند و این در حالی است که اقدامات اجرایی برای اتصال سایر شهرکها به شبکه گاز در حال انجام است و در این خصوص توافقات خوبی با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران صورت گرفته است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه موضوع آبرسانی، برق رسانی، خدمات اینترنت و جاده سازی به شهرکهای صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده و اولویت دار دانست و افزود: کمکهای فنی و اعتباری به شهرکهای صنعتی به 250 میلیارد تومان رسیده است.

 

معاون وزیر صنایع و معادن از افتتاح 250 پروژه عمرانی با اعتبار 100 میلیارد تومان و 247 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 7هزار نفر در درون شهرکهای صنعتی در هفته صنعت و معدن خبر داد و گفت: در حوزه مباحث مالی و بانکی فعال کردن صندوق ضمانت بانکی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 140 میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده و 150 میلیارد  تومان ضمانت نامه نیز در حال بررسی است.

 وی یکی از مشکلات عمده صنعتگران را ارائه وثیقه برای دریافت وام دانست و گفت: با فعال شدن صندوق ضمانت بخشی از مشکلات مرتفع شده و با همکاری بانک مرکزی وثیقه صندوق ضمانت در همه شبکه های بانکی معتبر است.

 احمدی افزود: اعتبار این ضمانتنامه در بین استانهای مختلف تقسیم خواهد شد و از زمان معرفی به صندوق تا صدور ضمانتنامه یک ماه زمان نیاز است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه در سال 89 اعتباری نزدیک به 300 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختها در نظر گرفته شده بود،خاطرنشان کرد: امسال سه ردیف بودجه در نظر گرفته شده و استانداری ها مکلف شده اند سه درصد از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای هر استان را به توسعه زیر ساخت شهرکها و نواحی صنعتی اختصاص دهند.

 وی در خصوص تاسیس بانک صنایع کوچک نیز توضیح داد: اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و در حال مذاکره با بانک مرکزی برای تعیین هیات موسس هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه مشکلی در واگذاری زمین به متقاضیان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1700 هکتار اراضی راکد فسخ قرارداد شده در اختیار صنعتگرانی که واجد شرایط سرمایه گذاری بودند قرار گرفت.

تعداد بازدید : 1123

ثبت نظر

ارسال