Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 12 دقیقه

احداث 15 شهرك صنعتي جديد در استان تهران

احداث 15 شهرك صنعتي جديد در استان تهران

رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران از احداث 15 شهرك صنعتي جديد در استان تهران خبر داد.

دوشنبه 20 تیر 1390 ساعت 20:33
شامگاه شنبه محمدرضا مس‌فروش در مراسم راه‌اندازي خط توليد مجموعه‌هاي فلزي و قطعات پرسي صنعتكده فولاد صدر در شهرك صنعتي خوارزمي پاكدشت از احداث 15 شهرك صنعتي جديد در استان تهران خبر داد و گفت: در سفرهاي دوم و سوم رياست جمهوري به استان تهران، اگرچه شهرك‌هاي صنعتي موجود استان كفاف مي‌داد اما 15 شهرك جديد در نظر گرفته شد كه بايد توسط بخش خصوصي ايجاد شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران افزود: اين در حاليست كه باز هم تصور عمومي اين است كه فضاي صنعتي استان تهران كم است و به همين دليل، پيشنهادات بخش خصوصي براي ايجاد شهرك‌هاي صنعتي بخش خصوصي و عمومي در دستور كار صنايع و معادن و شركت صنايع كوچك شهرك‌هاي صنعتي استان تهران و كشور است.
وي در ادامه استمرار ساماندهي صنعت استان تهران را ضروري دانست و عنوان كرد: ادامه و استمرار ساماندهي صنعت استان تهران ضروري است و در دستور كار جدي اين سازمان قرار دارد و واحدها و صنايعي كه از حاشيه تهران حتي واحدهايي كه مجوز ندارند، اگر بخواهند به شهرك‌هاي صنعتي مجاز بروند، با تسهيلات و تمهيدات سازمان صنايع و معادن به آنها كمك مي‌شود و پس از استقرار اين واحدها و صنايع نيز حمايت‌هاي بعدي در ارتباط با بحث تأمين تسهيلات براي اين واحدها صورت مي‌گيرد.
مس‌فروش در ادامه از رونق يافتن صنايع نوين استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به قانون ساماندهي صنايع سال 1365 صنايع استان تهران به صورت متفرق، پراكنده و شايد ناموزون شكل گرفته و بر همين اساس در آن سال‌ها حدود 15 تا 16 شهرك صنعتي در داخل شعاع 120 كيلومتري تهران طراحي شد تا بتوان راحت‌تر به آنان سرويس‌دهي و خدمات‌رساني كرد.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران در پايان تصريح كرد: پس از حدود 45 سال در مرداد ماه 1388 در سفر دوم هيئت دولت به استان تهران موافقت استقرار صنايع نوين با شروط ويژه و سختگيرانه گرفته شد كه به اين ترتيب صنايع نوين در استان تهران رونق مي‌گيرد.
مراسم راه‌اندازي خط توليد مجموعه‌هاي فلزي و قطعات پرسي اتومبيل با عنوان صنعتكده فولاد صدر با حضور صالحي‌نيا مديركل ماشين‌سازي و نيرو محركه وزارت صنايع، محمدرضا مس‌فروش رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران، مدير صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران، فرهاد بشيري نماينده مردم پاكدشت در مجلس شوراي اسلامي، قربانعلي مقبلي فرماندار شهرستان پاكدشت، عليرضا امامي معاون اداري مالي فرمانداري پاكدشت و جمعي از صنعتگران و مديران صنعتي استان تهران و پاكدشت در شهرك صنعتي خوارزمي شهرستان پاكدشت برگزار شد.
*تهران قطب صنعتي كشور است
مس‌فروش با اشاره جايگاه استان تهران در عرصه صنعت گفت: در حال حاضر استان تهران به دليل ميزان سرمايه‌گذاري انجام گرفته، ميزان اشتغال ايجاد شده و فراواني واحدهاي صنعتي در صدر مناطق صنعتي كشور است.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران با بيان اينكه استان تهران به عنوان استان اصلي صنعت و ركن و قطب صنعت و معدن كشور است، افزود: استان تهران امروز با ماموريت‌ها و وظايف متفاوتي نسبت به ساير استان‌ها مواجه است.
وي در ادامه از وجود 17 هزار واحد صنعتي مجوز دار در استان تهران خبر داد و عنوان كرد: هم‌اكنون بيش از 17 هزار واحد صنعتي داراي مجوز در استان تهران وجود دارند كه اين ميزان سبب ايجاد 460 هزار فرصت شغلي در استان شده است.
مس‌‌فروش همچنين از40 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري دفتري در استان تهران خبر داد و افزود: اين سرمايه‌گذاري اگر به‌روز شود، اعداد بسيار متفاوتي با مبالغ ثبت شده در دفاتر است.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان تهران از پاكدشت به عنوان قطب صنعت استان تهران ياد كرد و گفت: حضور سه شهرك صنعتي پويا و مدرن در شهرستان پاكدشت سبب شده اين شهرستان به عنوان مركز ثقل صنعت استان محسوب شود و مجموعه‌هايي همچون شهرك صنعتي خوارزمي يكي از اين شهرك‌هاست كه ديگر زمين زيادي براي قبول صنايع ندارد و به‌زودي زمين‌هاي آن براي واگذاري تمام شده و اسباب آن را فراهم ميكند كه مسئولان به فكر توسعه اين شهرك صنعتي بيفتند.
مس‌فروش در بخش ديگري از سخنان خود ابلاغيه اخير رئيس جمهور در خصوص اعتبارات صندوق توسعه ملي را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: حدود 10 ميليارد دلار براي بخش صنعت در نظر گرفته شده كه به‌زودي اختصاص مييابد و اين اعتبارات با شرايط ويژه‌اي كه وجود دارد هم به صورت ارزي و هم به صورت ريالي به صنعتگران پرداخت ميشود تا كمك حالي براي واحدهاي صنعتي باشند.

تعداد بازدید : 848

ثبت نظر

ارسال