Fa En یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 50 دقیقه

احتمال50درصدی وقوع مجدد رکود اقتصادی درجهان

احتمال50درصدی وقوع مجدد رکود اقتصادی درجهان

برنده جایزه نوبل اقتصاد تاکید کرد با توجه به مشکلات و چالشهای اقتصادی و مالی آمریکا و اتحادیه اروپا احتمال وقوع موج جدید بحران مالی و رکود اقتصادی در جهان بیش از 50 درصد است. .

یکشنبه 6 شهریور 1390 ساعت 21:17

به نقل از بلومبرگ مایکل اسپنس تصریح کرد من به شدت نگران هستم. کاهش رشد و رونق اقتصادی در آمریکا و اروپا و افزایش فشارهای تورمی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی جهان داشته و موجب افزایش نگرانیها در خصوص وقوع موج جدید بحران مالی و رکود اقتصادی شده است .

وی افزود: کاهش رشد اقتصادی کشورهای صنعتی و توسعه یافته از سوی دیگر موجب کاهش تقاضا برای کالاهای صادراتی کشورهای بزرگ نوظهور مثل چین خواهد شد . به نظر من با توجه به شرایط کنونی احتمال وقوع موج جدید رکود اقتصادی در جهان بیش از 50 درصد است .

اظهارات اسپنس در حالی است که موسسات مالی بزرگ جهان مثل یو بی اس و سیتی گروپ در تازه ترین گزارشهای خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال 2011 و 2012 را کاهش داده اند .

وی افزود چین به تنهایی نمی تواند کاهش تقاضا در اقتصاد جهان را جبران کند . افزایش نرخ تورم در چین به بیش از 6.5 درصد نیز تاثیر زیادی در کاهش رشد اقتصادی این کشور داشته است . بانک مرکزی چین برای مقابله با فشارهای تورمی طی ماههای اخیر بارها نرخ بهره بانکی و نرخ ذخیره قانونی را افزایش داده است .

اسپنس در سال 2001 برنده جایزه نوبل اقتصاد شد. وی هم اکنون استاد دانشگاه نیویورک آمریکا است.

تعداد بازدید : 726

ثبت نظر

ارسال