Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 33 دقیقه

احتمال واریز 110لیتر بنزین در فروردین بنزین نوروزی رویای کارتهای خالی

احتمال واریز 110لیتر بنزین در فروردین بنزین نوروزی رویای کارتهای خالی

با نهایی شدن سناریوی اختصاص سهمیه بنزین نوروزی، فروردین ماه امسال در مجموع 110 لیتر بنزین ویژه حمایتی نوروزی و سهمیه ماهانه به کارتهای خالی سوخت خودروها واریز خواهد شد.

شنبه 14 اسفند 1389 ساعت 21:52

گزارشهای رسمی وزارت نفت از به پایان رسیدن سهمیه بنزین نیمه یارانه ای (بنزین 100 تومانی) در نزدیک به 70 درصد کارتهای هوشمند سوخت حکایت دارد به طوری که در شرایط فعلی در 6 میلیون کارت هوشمند ذخیره بنزین یارانه ای به صفر رسیده است.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای به پایان رسیدن سال کهنه و کاهش سهمیه بنزین یارانه ای و نیمه یارانه ای در بیش از 8 میلیون کارت هوشمند به حداقل کاهش یافته است.

بر این اساس، با توجه به سیاست دولت مبنی بر توسعه گردشگردی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی همچون چهار سال گذشته، اختصاص سهمیه ویژه نوروزی به خودروها در دستور اعضای کابینه قرار گرفته است.

قطعی شدن اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به خودروها دارد اما هنوز در بین نمایندگان ویژه دولت در کارگروه حمل و نقل و سوخت جمع بندی نهایی درباره میزان سهمیه بنزین نوروزی حاصل نشده است.

گفته می شود تا چند روز آینده وضعیت سهمیه ویژه نوروزی خودروها در دولت تعیین تکلیف خواهد شود و بر این اساس، اختصاص 50 لیتر سهمیه بنزین ویژه حمایتی از سایر گزینه ها محتمل تر به نظر می رسد.

در همین حال، محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اخیرا با اشاره به نهایی شدن سناریوی اختصاص سهمیه بنزین نوروزی در دولت، اعلام کرده است: سهمیه بنزین نوروزی خودروها تا 25 اسفند به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

این در حالی است که علاوه بر اختصاص 50 لیتر سهمیه احتمالی بنزین نوروز تا 12 روز آینده، سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها در اولین ماه سال آینده بدون تغییر باقی می ماند و این سهمیه 29 اسفند به کارتهای سوخت واریز می شود.

بر این اساس خودروهای شخصی در اولین ماه فصل بهار می توانند از 110 لیتر بنزین نیمه یارانه ای (بنزین 400 تومانی)برای انجام سفرهای نوروزی استفاده کنند که قطعا این موضوع منجر به رونق مجدد صنعت گردشگردی ایران خواهد شد.

وزارت نفت هم پیشتر از آمادگی برای تامین بنزین نوروزی خودروها در ایام نوروز خبر داد و اعلام کرده است: در صورت موافقت دولت با اختصاص سهمیه ویزه نوروزی و با توجه به ذخیره سازی مطلوب این فرآورده نفتی مشکلی در تامین سوخت خودروها در روزهای پایانی سال و ایام نوروز وجود ندارد.

 

تعداد بازدید : 1171

ثبت نظر

ارسال