Fa En سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 5 دقیقه

احتمال افزایش قیمت آب در سال جاری مبنای مذاکرات 20 درصد تعیین شد

احتمال افزایش قیمت آب در سال جاری مبنای مذاکرات 20 درصد تعیین شد

معاون وزیر نیرو در امور آب امروز در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت آب در راستای قانون هدفمندی تاکید کرد::

سه شنبه 8 شهریور 1390 ساعت 18:52

مذاکرات وزارت نیرو با توجه به اجازه قانونگذار برای افزایش 20 درصدی قیمت آب با سازمان هدفمندی یارانه ها ادامه خواهد یافت.
براساس اظهارات محمدرضا عطارزاده، قیمت آب باید ظرف 5 سال واقعی شود، ضمن اینکه قانون گذار تا سقف 20 درصد اجازه افزایش قیمت را در سال اول به دولت داده است که بر این اساس، مذاکرات از سوی وزارت نیرو با ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین با اشاره بر خشک شدن دریاچه ارومیه متذکر شد: دلیل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه تغییرات اقلیم و خشکسالی در چند سال اخیر است. کاهش 50 درصدی روان‌ آبها اثر منفی در این دریاچه گذاشته است که بر این اساس، سازمان حفاظت محیط زیست باید چاره اندیشی کند.

عطارزاده تصریح کرد: تا قبل از بارش‌های اخیر میزان بارشها در کشور تا 24 درصد کاهش و میزان روان آبها با 56 درصد کاهش مواجه بود که وضعیت با توجه به بارش‌های روزهای اخیر 3 تا 4 میلیمتر بهبود پیدا کرده و میزان کاهش بارش ها در مقایسه با سال گذشته به 20 درصد تقلیل یافته است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: علیرغم کاهش بارش‌ها اما با مدیریت منابع آب و مشارکت مردم سال آبی 89-90 بدون تنش گذرانده شد و امیدواریم سال آینده سالی پرباران برای کشور باشد، این درحالی است که در اصفهان، بوشهر، یزد و خراسان جنوبی کاهش بارندگی بسیار محدود بود اما در آنها محدودیت تامین آب شرب اعمال نشد.

وی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی حرکت عظیمی در بخش تامین آب انجام شده به نحوی که 12 میلیارد متر مکعب در قالب 100 مخزن سد یا به بهره برداری رسیده یا آبگیری شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

به گفته عطارزاده، در سال 90 معادل 13 میلیارد مترمکعب حجم مخزن‌های بهره برداری یا آبگیری شده سدها است به نحوی که امسال بلندترین سد بتونی کشور تحت عنوان کارون 4 با ارتفاع 230 متر به بهره برداری رسید و سد گتوند نیز با ارتفاع 182 متر آبگیری شد.

تعداد بازدید : 791

ثبت نظر

ارسال