Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 21 دقیقه

آمریکا،‌ چین و روسیه را به سرقت اطلاعات متهم کرد

آمریکا،‌ چین و روسیه را به سرقت اطلاعات متهم کرد

دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بخش اعظم نتایج تحقیقات های ـ تک این کشور توسط سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و چین مورد حمله قرار گرفته است.

>

یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 20:57

دولت آمریکا در گزارشی با اشاره به حملات سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و چین و همین‌طور هکرهای سازمان یافته این دو کشور،‌ از آسیب رسیدن به بخش اعظم نتایج تحقیقات های ـ تک این کشور و برخی داده‌های مربوط به توسعه خبر داد.

این اولین بار است که مقامات آمریکایی گزارش‌ها و اتهامات جزء به جزء مربوط به این مساله را منتشر می‌کنند.

در ادامه گزارش آمده است که حملات کامپیوتری توسط دولت‌های خارجی رو به افزایش است و می‌افزاید که اطلاعات دزدیده شده توسط این دولت‌ها به روسیه و چین کمک می‌کند تا سطح اقتصادی خود را پیشرفت دهند؛ این درحالی است که امنیت اقتصادی آمریکا با تهدیدات روز افزونی رو به رو است.

این گزارش می‌افزاید: دولت‌های چین و روسیه به عنوان جمع کنندگان توانمند و قهاری در زمینه اطلاعات اقتصادی و تکنولوژی‌های فوق پیشرفته از آمریکا و به ویژه در فضای سایبری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

با آنکه کارشناسان آمریکایی و مقامات این کشور طی سال‌های گذشته بارها نسبت به حملات سایبری از چین هشدار داده بودند؛ اما گزارشی که اخیرا منتشر شد شدیدترین و مستقیم‌ترین اتهامات دولت آمریکا در تقابل با این حملات را مطرح می‌کند.

این گزارش می‌افزاید که اطلاعات فوق پیشرفته در خصوص انرژی‌های پاک، خدمات بهداشت و درمان، داروسازی و مواد خام از جمله این اطلاعات می‌باشد.

در این گزارش عنوان نشده است که دولت‌های روسیه و چین چگونه توانسته‌اند در این اطلاعات رسوخ کنند.

این گزارش می‌افزاید که تعقیب رد پاهای نفوذ اطلاعاتی این دو کشور بسیار دشوار است.

وزارت امور خارجه چین تاکنون هیچ موضع‌گیری در خصوص این حملات نداشته است؛ اما دولت چین پیشتر بارها اعلام کرده بود که این کشور خود، قربانی چنین حملاتی است و آماده است که با دیگر کشورها برای امنیت، صلح آمیز بودن و انضباط فضای سایبری تلاش کند.

تعداد بازدید : 873

ثبت نظر

ارسال