Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 36 دقیقه

آمریکا می‌خواهد تا پایان سال در تهران سفارتخانه داشته باشد

آمریکا می‌خواهد تا پایان سال در تهران سفارتخانه داشته باشد

 هیلاری کلینتون گفته است که دولت این کشور، درصدد است تا پایان امسال، یک سفارتخانه مجازی در تهران افتتاح کند.

>

شنبه 7 آبان 1390 ساعت 17:52

وی که در یکی از برنامه‌های شبکه «بی.بی.سی» شرکت کرده بود، در پاسخ به پرسشی درباره روابط آمریکا و ایران افزود: دولت آمریکا می‌خواهد روابط خوبی با ایران داشته باشد و حتی می‌خواهد تا پایان امسال، یک سفارتخانه مجازی اینترنتی در تهران داشته باشد تا بتواند به پرسش‌های مردم ایران پاسخ دهد.

بنا بر این گزارش، این اظهارات کلینتون در حالی است که وی در همین گفت‌وگو، دوباره همه اتهاماتی را که باراک اوباما به دولت ایران می‌زند، تکرار کرده است. این در حالی است که سیاست‌های ایران در این زمینه مشخص بوده و گفت‌وگو بدون پیش‌شرط و در شرایط برابر و عادلانه در این زمینه برای درک متقابل طرفین لازمه کار است و مقامات ایرانی به کرات موضع خود را در این زمینه به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام کرده اند .

در این باره باید افزود که اگر چه هیلاری کلینتون به خاطر کودتای 28 مرداد و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران بر فراز خلیج فارس هم ابراز تاسف کرده است ، اما اقدامات و اتهامات دولت آمریکا چنین احساسی را به ایران منتقل نمی کند ، چرا که هنوز مدت زیادی از سناریویی که آنان علیه ایران نوشته اند نمی گذرد ، سناریویی که هدف اساسی آن زمینه چینی برای تحریم های بیشتر علیه ایران و همچنین ایجاد تنش در روابط ایران و عربستان و در نهایت به آتش کشاندن منطقه تخمین زده شده است .

علاوه بر این خبرگزاری های مختلف نیز گزارش داده اند که مقامات آمریکایی در روز های اخیر «آمانو » مدیر کل آژانس انرژی اتمی را تحت فشار گذاشته اند تا مدارک کذبی دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت سلاح های هسته ای را منتشر کند ، موضعی که با واکنش روسیه هم مواجه شده است و این کشور از« آمانو» خواسته تسلیم این فشارها نشود و مستقل عمل کند .

به نظر می رسد چنین اقداماتی که در واقع تحت الشعاع قرار دادن منافع ملی همه ایرانیان است ، با اظهارات مقامات آمریکایی در رسانه های مختلف و تمایل آنان برای دوستی با مردم ایران در تعارضی بنیادین قرار دارد.

 

تعداد بازدید : 733

ثبت نظر

ارسال