Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 54 دقیقه

آمادگي آفريقاي جنوبي براي مشاركت در طرح‌هاي معدني ‌ايران

آمادگي آفريقاي جنوبي براي مشاركت در طرح‌هاي معدني ‌ايران

شركت‌هاي آفريقاي جنوبي آمادگي خود را براي اجراي طرح‌هاي معدني و صنايع معدني در‌ايران اعلام كردند. .

سه شنبه 4 آبان 1389 ساعت 16:27
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش روابط عمومي‌سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني‌ايران (ايميدرو)،‌ رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان فولاد آفريقاي‌جنوبي در جلسه‌اي با رييس هيات عامل‌اين سازمان با اشاره به روابط مناسب اقتصادي و سياسي دو كشور گفت: با توجه به طرح‌هاي عظيمي ‌كه ‌ايران در حوزه‌هاي معدن و صنايع معدني در دست اجرا دارد شركت‌هاي آفريقاي‌جنوبي قادرند بخشي از ‌اين اهداف را با تعريف پروژه‌هاي مشاركتي محقق سازند. فن نيكر با يادآوري ‌اينكه ملاقات‌هاي مقامات دو كشور زمينه‌ اين ارتباط را فراهم كرده تاكيد كرد: با‌ايجاد شركت‌هاي مشترك مي‌توان طرح‌هاي‌ اين حوزه را به اجرا گذارد. وي با اشاره به منحصر به فرد بودن تخصص آفريقاي جنوبي در استخراج از معادن زيرزميني و علاقه آنها براي همكاري با‌ايران گفت: پس از بررسي طرح‌ها و ميزان توانمندي فني دو طرف زمينه حضور شركت‌هاي آفريقاي جنوبي فراهم مي‌شود.
وي در عين حال ‌ايران را كشوري دانست كه علاوه بر ذخاير معدني،‌ از امكانات فني و مهندسي مناسبي برخوردار است.
رييس هيات عامل ‌ايميدرو نيز به سياست جديد كشورمان در تكميل زنجيره توليد اشاره كرد و گفت: به‌رغم تمامي‌ توانمندي‌هايي كه در‌ايران وجود دارد آمادگي لازم را براي همكاري با شركت‌هاي خارجي داريم.
حسن پلارك تصريح كرد: ‌ايران افق بلندي براي همكاري‌هاي معدني و صنايع معدني با آفريقاي‌جنوبي دارد.
در‌اين نشست مقرر شد اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان فولاد آفريقاي جنوبي با انجام ديدارها از معادن و صنايع معدني ‌ايران و بررسي طرح‌هاي ‌اين حوزه وارد فاز عملياتي پروژه‌هاي‌ ايران شود.

تعداد بازدید : 754

ثبت نظر

ارسال