Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 5 دقیقه

آقای احمدی‌نژاد! نمی‌خواستیم این روز شما را ببینیم

آقای احمدی‌نژاد! نمی‌خواستیم این روز شما را ببینیم

سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 20:24

با گذشت 6 سال از دولت احمدی نژاد شرایط فعلی كه ناشی از تندروی و عملكرد ناسنجیده در این دوره می باشد، به حدی رسیده كه هر ایرانی وطن دوستی از مشاهده آن ناراحت می شود. در بعد فرهنگی نیز افراط در سیاستهای فرهنگی و مقدس مآبی كه امثال فاطمه رجبی را به سمبل سالهای نخست دولت نهم تبدیل كرده بود، به سمبل شدن هدیه تهرانی و مهناز افشار در دولت دهم تغییر یافت، با این تفاوت كه حتی در قشر روشنفكر و هنرمند نیز حامیان دولت جایگاهی ندارند  با گذشت 6 سال از دولت احمدی نژاد شرایط فعلی كه ناشی از تندروی و عملكرد ناسنجیده در این دوره می باشد، به حدی رسیده كه هر ایرانی وطن دوستی از مشاهده آن ناراحت می شود.

محمود احمدی نژاد كه در سالهای ابتدای ریاست جمهوری با شتاب فراوان به اجرای طرحهایی می پرداخت كه از نظر كارشناسان به صلاح كشور و حتی نفع دولت نبود، با اعتماد به نفس تمام، گاه نظر منتقدان را از روی عدم فهم موضوع، خودخواهی و فساد آنان توصیف می كرد، اما شرایط امروز وی نشان می دهد كه اگر آن روز به سخنان منتقدان و كارشناسان توجه می كرد، با مشكلات فعلی مواجه نمی شد.

دولت در عید فطر نخست یكباره تعطیلات عید فطر را به چهار روز افزایش داد، به بهانه های مختلف مانند آلودگی هوا، گرمای هوا، عزاداری و جشن مرتب تعطیلات غیرمنتظره ایجاد كرد و كارشناسان عنوان كردند این میزان افزایش تعطیلات از نظر اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی پیامدهای فراوانی به دنبال دارد و امروز دولت برای تنها یك روز افزایش در تعطیلی عید فطر مجبور به دادن لایحه دوفوریتی و رایزنی و استمزاج از مجلس می شود. در حالی كه افزایش یك روز تعطیلی از اختیارات طبیعی هر دولت است.

نتیجه كم توجهی نسبت به جایگاه ایران با كشورهای جنوب خلیج فارس و سفرهای مكرر به این كشورها، در مواضع امروز این كشورها علیه ایران و از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی خلیج فارس قابل مشاهده است.

احمدی نژاد در یك سفر استانی در آستانه صدور قطعنامه شورای امنیت با لحن تندی به دولت روسیه حمله كرد و امروز به رغم چندین بار تاخیر روسیه در راه اندازی نیروگاه بوشهر و رای این كشور به قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران، با بزرگی از این كشور یاد می كند.

دولت با سرمایه گذاری بی سابقه در آمریكای جنوبی و سفرهای متعدد دوطرفه در بالاترین سطح آمریكای جنوبی را به عنوان حیاط خلوت علیه آمریكا قلمداد كرد و به هشدارهای كارشناسان در مورد بی اثر بودن این اقدام برای منافع ملی ایران و شخصیت متزلزل رهبران آمریكای جنوبی توجه نكرد و اكنون نتیجه آن همه سرمایه گذاری در آمریكای جنوبی قابل مشاهده است.

سرمایه گذاری در آفریقا و دیپلماسی فعال در این بخش جهان نیز با قطع رابطه تحقیر كننده چند كشور آفریقایی با ایران به نتیجه رسیده است.

در بعد اقتصادی نیز پس از حملات سنگین به سیاستهای اقتصادی دولتهای سازندگی و اصلاحات، نسخه تعدیل اقتصادی به شكل شتابزده ای اجرا گردید كه آثار آن هم مورد انتقاد رهبری نظام و اصولگرایان است و هم مورد انتقاد كارشناسان و تكنوكراتها.

در بعد فرهنگی نیز افراط در سیاستهای فرهنگی و مقدس مآبی كه امثال فاطمه رجبی را به سمبل سالهای نخست دولت نهم تبدیل كرده بود، به سمبل شدن هدیه تهرانی و مهناز افشار در دولت دهم تغییر یافت، با این تفاوت كه حتی در قشر روشنفكر و هنرمند نیز حامیان دولت جایگاهی ندارند.

در برخورد با معترضان نیز شرایط مشابهی حاكم بوده است و از تحقیر و خس وخاشاك خواندن برخی از معترضان تا "ملت " خواندن آنان راهی طولانی بود كه در دو سال طی شده است.

برخی از كسانی كه با دریافت حقوقهای میلیونی به چاپلوسی احمدی نژاد می پرداختند، اكنون پس از قطع جیره و مواجبشان وی را عضو جریان انحرافی می دانند و از او اعلام برائت می كنند.

شاید اگر محمود احمدی نژاد قدری به دیدگاههای منتقدان و كارشناسان توجه بیشتری می كرد امروز وضعیت بهتری داشت.

تعداد بازدید : 958

ثبت نظر

ارسال