Fa En شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 47 دقیقه

74 میلیون ایرانی، گروگان 500 هزار نان خور واردات خودرو

74 میلیون ایرانی، گروگان 500 هزار نان خور واردات خودرو

واردات خودرو سال هاست که از بحث برانگیزترین مسایل صنعت کشور است. محدودیت های بالا در این زمینه همواره مورد انتقاد مصرف کنندگان خودرو به خصوص خودروهای ساخت داخل بوده است..

دوشنبه 10 مرداد 1390 ساعت 22:40

بسیاری واردات خودروهای خارجی به بیش از دو برابر قیمت واقعی را عادلانه نمی دانند و برخی نیز ایجاد محدودیت را رانت زا و  فساد برانگیز می دانند. در حالی که از چندی پیش واردات خودرو به کشور به دلیل ممکن نبودن ثبت سفارش دشوار شده بود، حال دولت از اصلاح قوانین واردات خودرو خبر داده است.

حمید صافدل، معاون وزیر بازرگانی گفت: مجاز بودن واردات خودرو تنها از مبدا کشور تولیدکننده به عنوان راهکاری برای مدیریت واردات خودرو در جهت واقعی کردن واردات و ارتباط واقعی‌تر بین نمایندگی‌های داخلی و کشورهای تامین کننده خودرو است.

معاون وزیر بازرگانی با تشریح ضوابط جدید واردات خودرو اعم از قیمت و کیفیت گفت: در شرایط جدید واردات خودرو به صورت موردی امکان پذیر نیست.

انتشار این خبر خودرویی هم همانند دیگر اخبار خودرویی که معمولا مخاطب بالایی دارند، حاوی نظرهای درخور تامل مخاطبان خبرآنلاین بوده است که برخی از آنها را در زیر می خوانید: 

·         1- حسن آقا: بهتر. قبلا می رفتند، ماشین تصادفی می خریدند، تعمیر می کردند به جای نو وارد می کردند. دولت عوارضش را می گرفت واردکننده هم سودش را.

·         2- بدون نام: به نظر من که واردات انحصاری هم در دست خودروسازان است و بس. سود سرشارش هم توی جیب آنها می رود.

·         3- مستضعف:یکی از اقوام ما هم به من پیشنهاد کرد که بیا ثبت سفارش کنم برات بعد امتیازت را 6 میلیون می فروشم. البته اگر لکسوس ثبت کنی.گفت، چون کارت بازرگانی نداری، نمی توانی وارد کنی والا سودش خیلی بیشتر از این حرفاست. این یعنی عدالت؟

·         4- سوال: آقایان اعلام کردند که سایت برای ثبت سفارش باز شده ولی من هرکاری کردم نتوانستم ثبت سفارش کنم. بعد دوستی گفت که دلت خوشه، این یعنی باید رابطه داشته باشی و با آن اپراتورها که برای افراد خاص ثبت سفارش می کنند تماس بگیری تا بتوانی ثبت کنی والا هر کسی نمی تواند خودرو وارد کند.

·         5- عباس آقا: چرا کسی جلوی دلال بازی ثبت سفارش ها را نمی گیره؟برخی که رابطه دارند و پول ندارند فقط ثبت سفارش می کنند و بعد امتیازشان را می فروشند.

·         6- بدون نام: دولت 74.5 میلیون ایرانی را گروگان 500 هزار نفری که از خودرو نان می خورند کرده!

·         7- بدون نام: خصوصی سازی و هدفمند کردن یارانه ها نمی تواند با محدودیت واردات کالاهای غیر اساسی و مصرف کالاهای بی کیفیت داخلی از جمله خودرو هماهنگ باشد.

·         8- بدون نام: سنگ اندازی در واردات قانونی خودرو بوده و خواهد بود تا فقط آب گل آلود برای یک عده درست شده. والا مردم چرا نباید بتوانند با رعایت قانون وقتی دولت اینقدر انواع و اقسام عوارض و تعرفه 130درصد از واردات خودرو میگیرد بعدم شرط و شروطم می گذارد، بتوانند خودرو وارد کنند؟


 

تعداد بازدید : 960

ثبت نظر

ارسال