Fa En دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 33 دقیقه

70 درصد خدمات دولت به مردم به صورت الکترونيکي مي شود

70 درصد خدمات دولت به مردم به صورت الکترونيکي مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه، 70 درصد از خدمات ارائه شده توسط دولت به مردم، الکترونيکي مي‌شود..

چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 19:19
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، رضا تقي‌پور ظهر سه شنبه در جمع مديران و کارکنان شرکت مخابرات استان زنجان با بيان اينکه تا پايان برنامه پنجم توسعه، 70 درصد از خدمات ارائه شده توسط دولت به مردم، الکترونيکي‌  مي‌شود، افزود: هر خدمتي که به صورت الکترونيکي ارائه شود، به معناي کاهش هزينه‌ها و منابع در جاي ديگر است و اين يکي از هدف هاي اصلي ما در حوزه ارتباطات و فن آوري اطلاعات است.

تقي‌پور اظهار داشت: توسعه بخش ديتا از جمله خدمات ارزش افزوده‌اي است که مي‌تواند موتور حرکتي از نظر اجتماعي و اقتصادي باشد و يک دلار سرمايه‌گذاري در اين حوزه ده‌ها برابر بازخورد خواهد داشت.

وي توسعه شبکه ديتا را از جمله مهم‌ترين اهداف توسعه اي مدنظر دولت عنوان کرد و افزود: در اين راستا توسعه ظرفيت و پهناي باند در کشور مي‌تواند تحقق اين امر را تقويت کند.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات با اشاره به سه بخش صوت، داده و تصوير در حوزه مخابرات، افزود: خوشبختانه با توسعه‌هايي که در دولت نهم و دهم صورت گرفته، ديگر در کشور مشکلي در ارتباط با صوت وجود ندارد.

تقي پور گفت: در انتهاي برنامه پنجم توسعه، تحقق صددرصدي خدمات بين دستگاه‌هاي دولتي به صورت الکترونيکي پيش بيني شده است که اين امر بدان معنا است که به تبع وجود حجم زيادي از کارهاي نرم افزاري و فن آوري اطلاعات نياز به حجم زيادي از شبکه‌هاي ديتا و پهناي باند داريم.

وي با اشاره به آغاز اجراي قانون هدفمند سازي يارانه، ادامه داد: موضوع دورکاري کارکنان دولت که به تصويب نيز رسيده است يکي از زمينه‌هاي صرفه‌جويي دولت در مصرف برق و سوخت گرمايي است.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، شرايط جديد جامعه به واسطه هدفمند کردن يارانه را فرصت جديدي براي سه حوزه مخابرات، پست بانک و پست دانست و گفت: در اين ميان سهم مخابرات در زندگي مردم هر روز در حال افزايش است به گونه‌اي که در آينده نزديک هر خانواده نياز به يک خط اينترنت خواهد داشت.

تقي پور با تاکيد بر اينکه توسعه خدمات در روستاها يکي از ارکان اصلي برقراري عدالت است، گفت: افزايش آمار کمي و کيفي خدمات در نقاط دور دست از اولويت هاي وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات است.

وي مخابرات را يکي از ارکان توسعه جوامع و فن‌آوري اطلاعات را يکي از ارکان اصلي اقتصادهاي پيشرفته دانست و اظهار داشت:  تثبيت جمعيت روستايي و مهاجرت معکوس آنها يکي از بارزترين شاخص‌هاي عملکرد مطلوب سه نهاد مخابرات، پست و پست بانک در سال‌هاي اخير بوده است.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، تعداد خدماتي که در حال حاضر در دفاتر ICT روستايي ارائه مي‌شود را بسيار کمتر از ظرفيت حقيقي آنها در ارائه خدمات دانست و اظهار داشت: بايد توجه داشت که با افزايش تعداد دفاتر ICTروستايي مي‌توان در سطح وسيعي موجبات کاهش هزينه‌ها، ارتقاي بهره‌وري و کاهش تردد را فراهم آورد که اين امر به نوبه خود يکي از راه‌هاي توسعه است.

تقي پور با اشاره وجود 18 کميته به عنوان زير مجموعه کارگروه مديريت فن‌آوري اطلاعات، خاطرنشان کرد: کميته‌هاي مختلف به ‌خصوص در حوزه سلامت و رفاه الکترونيکي، حوزه بانکداري و تجارت، حوزه توسعه فرهنگي ايراني و اسلامي و خدماتي که دولت به مردم مي‌دهد، حوزه‌هايي هستند که هدف‌گذاري‌هاي کمي براي برنامه پنجم توسعه در آنها شکل گرفته است.

تعداد بازدید : 686

ثبت نظر

ارسال