Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 11 دقیقه

200 هزار بیمار اعصاب و روان شدید در تهران زندگی می‌کنند

200 هزار بیمار اعصاب و روان شدید در تهران زندگی می‌کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر در تهران حدود 180 تا 200 هزار بیمار اعصاب و روان شدید زندگی می کنند.

دوشنبه 12 اردیبهشت 1390 ساعت 19:21

 سیدکاظم ملکوتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تصور عموم مردم از بیماران اعصاب و روان این است که این افراد کارهای وحشتناک و فجیعی انجام می دهند در حالی که این بیماران به دلیل ترسی که دارند از کارهای خطرناک پرهیز می کنند. 

وی در ادامه با تاکید بر این که باید با فرهنگ سازی نگاه جامعه را به این بیماران تصحیح کنیم، اظهار داشت: باید به جای نام بیمار روانی که بار منفی دارد از اسم خوشایندتری در مورد این افراد استفاده کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این که از هر 100 نفر 20 نفر دچار بیماری های اعصاب و روان در رده های خفیف مانند اضطراب و استرس و ... هستند تصریح کرد: در حال حاضر در تهران حدود 180 تا 200 هزار بیمار اعصاب و روان شدید زندگی می کنند.

ملکوتی درباره علل افزایش بیماران اعصاب و روان گفت: در خانواده ای که یک بیمار اعصاب و روان دارد 30 درصد اعضای خانواده تحت فشارهای مراقبتی شدیدی که از بیمار دارند، به استرس و اضطراب دچار می شوند و به این شکل بیماران اعصاب و روان جامعه افزایش می یابد.

وی راهکار جلوگیری از افزایش بیماری های اعصاب و روان را درمان به موقع و درست فرد بیمار خانواده دانست و یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود تا این بیماران بتوانند از حداقل امکانات زندگی برخوردار شوند.

تعداد بازدید : 883

ثبت نظر

ارسال