Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 32 دقیقه

10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت

10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت

سه شنبه 14 تیر 1390 ساعت 22:14

معاون وزیر صنایع و معادن در امور معادن کشور گفت: در سال جاری مبلغ 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت بخش صنعت و معدن اختصاص یافته و در همین راستا در تلاش هستیم با مشارکت بانکهای عامل این رقم را به 30 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وجیه الله جعفری در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: صنعتگران سربازان عرصه جهاد اقتصادی هستند چرا که پیشرفت صنعت در هر جامعه ای زمینه توسعه کشور را فراهم خواهد کرد .

وی با اشاره به هجمه تحریمهای اقتصادی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در چند ساله اخیر دشمنان قسم خورده نظام نوک پیکان حملات خود را به بخش صنعت و اقتصاد کشور نشانه گرفته اند که خوشبختانه با وجود این تحریم ها  نتوانستند در نظام اقتصادی کشور خللی وارد کنند.

464 طرح صنعتی در کشور به بهره برداری رسید

جعفری با اشاره به این مطلب که در هفته صنعت و معدن 464 طرح صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار و 400 میلیارد تومان  و با اشتغالزایی 19 هزار نفر در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید،گفت: از این مقدار سهم استان کرمانشاه 71 طرح با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و 600 نفر است.

وی با بیان این مطلب که در سالجاری مبلغ 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت بخش صنعت و معدن اختصاص داده شده است‘گفت:در همین راستا در تلاش هستیم با مشارکت بانکهای عامل این رقم را به 30 میلیارد دلار افزایش دهیم.

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه توجه به بخش خصوصی را بسیار حائز اهمیت دانست و نمونه بارز موفقیت این بخش را توسعه تولید سیمان در کشور ذکر کرد و افزود: تا پیش از این  مشکلات  فراوانی در بخش سیمان کشور وجود داشت ولی خوشبختانه با ورود بخش خصوصی به این عرصه و تدابیری که از سوی مسئولین کشور اندیشیده شد امروزه شاهد هستیم نه تنها نیاز سیمان داخل کشور تأمین خواهد شد بلکه در حال صادر کردن آن نیز به  دیگر کشورها هستیم.

ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی توسعه اشتغال موثر را بدنبال دارد

جعفری با اشاره به گذشت شش ماه از اجرای بزرگترین طرح تحول اقتصادی کشور و هدفمندی یارانه ها عنوان داشت: با توجه به اینکه بیشترین فشارها را واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تحمل کردند و می کنند ولی خوشبختانه همکاری و همراهی آنان در این راستا قابل تقدیر است.

وی همچنین با تأکید بر تلاش جهاد گونه کلیه کارفرمایان و صاحبان صنایع، گفت: امروزه اگر بخواهیم کشوری با اقتدار و با صلابت داشته باشیم و در نبرد اقتصادی حاکم بر جهان غلبه کنیم باید دست در دست هم و در کنار هم  با حرکتی جهادی در این  راه برای توسعه  و پیشرفت کشور عزیزمان ایران گام برداریم.

جعفری بیان کرد: ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی می تواند در جهت تقویت بخش صنعت و معدن در کشور و همچنین توسعه اشتغال موثر باشد که این مهم بعد نقش  شما کارآفرینان را به مراتب سنگین تر خواهد کرد.  

در پایان این مراسم  از پیشکسوتان عرصه صنعت در استان، صاحبان واحدهای نمونه، مکتشف نمونه، بهره برداران نمونه معدن و همچنین مدیران  نمونه شرکت های  تولیدی و صنعتی استان تجلیل شد.

 

 

تعداد بازدید : 865

ثبت نظر

ارسال