Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 2 دقیقه

صدور حكم قاتل روح‌الله داداشي

 صدور حكم قاتل روح‌الله داداشي

سخنگوي قوه‌ي قضاييه گفت: مهلت دو ماهه‌اي كه براي بررسي مسائل پيرامون نرخ جديد ديه در نظر گرفته شده بود به پايان رسيد و نتيجتا قيمت ديه همان 90 ميليون تومان خواهد بود..

سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 19:45

ديه همان ‌90 ميليون تومان؛ تعهد شركت‌هاي بيمه ‌60 ميليون تومان است

وي  در پاسخ به سوالي در رابطه‌ با تعيين نرخ ديه گفت: در مورد ديه مسائلي مطرح شد و به دنبال آن در 15 خرداد امسال وزير دادگستري طي نامه‌اي از رئيس قوه‌ي قضاييه درخواست كرد تا ظرف مهلتي دوماهه دولت و مسئولان بيمه مشكلات ناشي از تعيين نرخ جديد ديه را بررسي كنند و امروز هم اين مهلت دوماهه تمام شده است.

دادستان كل كشور گفت: قرار بود از نظر حقوقي و فقهي بررسي شود كه آيا از موارد شش‌گانه‌ ديه كه سه مورد آن موضوعيت دارد، مي‌شود از موارد ديگر استفاده كرد كه طبق بررسي انجام شده اين امر امكان‌پذير نيست؛ لذا قيمت ديه در سال جاري بدون تغيير همان 90 ميليون تومان خواهد بود.

محسني اژه‌اي گفت: بحث ديگر اين است كه قراردادهاي بيمه بر اساس نرخ قبلي ديه يعني 45 ميليون تومان بسته شده‌اند كه براي حل اين مشكل مقرر شد از مهرماه امسال شركت‌هاي بيمه بر اساس نرخ جديد قرارداد ببندند و ظاهرا قرار شد كه نيمه‌ دوم سال، از مبلغ ديه تا 60 ميليون بيمه‌ها بپردازند و 30 ميليون بقيه را كسي كه ديه برعهده‌ اوست بپردازد. اگر اولياي دم ديه را بخشيدند كه مشكلي پيش نمي‌آيد و اگر نبخشيدند و كسي نداشته باشد ديه را پرداخت كند و معسر باشد، او را زنداني نمي‌كنند و براساس حكم معسر با او برخورد مي‌شود.

قاتل داداشي به قصاص محكوم شد

 محسني اژه‌اي در ادامه نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت پرونده قتل روح الله داداشي تصريح كرد: براي ضارب اصلي حكم قصاص داده شده است و اجراي حكم هم بستگي دارد به اينكه اولياي دم مطالبه قصاص كنند يا خير؛ البته تا الان اولياي دم درخواست قصاص داشته‌اند اما بايد ديد كه تا مرحله پاياني چه تصميمي خواهند گرفت.

وي در پاسخ به سوالي ديگر گفت: در نشستي كه با كميسيون قضايي مجلس در رابطه با بررسي مساله برخورد با جرايم خشن برگزار شد، پيشنهاداتي از ناحيه قوه قضاييه و مجلس مطرح شد كه به زودي در صحن علني مجلس مي‌رود تا با نظر نمايندگان تصويب شود.

 

تعداد بازدید : 957

ثبت نظر

ارسال