Fa En شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 12 و 42 دقیقه

با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور غول پیکر؛

پازل تامین برق سرمایه گذاران لامرد، تکمیل شد

پازل تامین برق سرمایه گذاران لامرد، تکمیل شد

باشگاه آلومینیوم: پازل تأمین برق سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با ورود و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور فوق توزیع به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تکمیل شد.

چهارشنبه 16 خرداد 1403 ساعت 10:23

باشگاه آلومینیوم- با هماهنگی با شرکت برق منطقه ای فارس دو دستگاه ترانسفورماتور به قدرت 50000 کیلو ولت آمپر به ظرفیت تامین برق این منطقه ویژه افزوده شد.

با برنامه‌ریزی و ریل گذاری صورت گرفته و به منظور افزایش ظرفیت تامین برق پایدار برای صنایع پایین دستی آلومینیوم و دیگر صنایع جدید، پروژه احداث پست برق 132.20 کیلوولت تعریف شد که هم اکنون با ورود و نصب این دو دستگاه ترانسفورماتور به پیشرفت 90 درصدی نزدیک شده است.

برای ساخت و تامین این دو دستگاه ترانسفورماتور نزدیک به 1000میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

با توجه به حساسیت ترانس ها؛ با این حجم و ابعاد و قدرت نامی ؛ عملیات جای‌گذاری این تجهیزات از طریق جک های هیدرولیکی و تراورس صورت گرفت. قابل ذکر است به دلیل امکان آسیب رسیدن به  active part) سیم پیچ ها و هسته) از جرثقیل های غول پیکر استفاده نمی شود.

در همین راستا و با توجه به حساسیت موضوع، عملیات نصب هر یک از ترانسفورماتور ها ۴۸ ساعت به طول انجامید و پس از ۴ روز هر دو ترانسفورماتور این ایستگاه ؛که در مقیاس پست های فوق توزیع از بزرگترین ترانسفورماتور های رایج هستند در محل خود استقرار یافتند.

منبع: روابط عمومی منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد

تعداد بازدید : 574

ثبت نظر

ارسال