Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 4 دقیقه

معضل انرژی اروپا، گریبانگیر صنعت آلومینیوم یونان شد

معضل انرژي اروپا، گريبانگير صنعت آلومينيوم يونان شد

باشگاه آلومینیوم: جنگ اوکراین و روسیه که معضلات انرژی فراوانی را برای صنایع انرژی‌بر اروپا به‌همراه داشته، گریبان صنعت آلومینیوم و روی یونان را نیز گرفت.

یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 10:14

باشگاه آلومینیوم- از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، کشورهایی که زیر سایه گاز روسیه چرخ صنایع خود را می‌چرخاندند با مشکل مواجه شدند. این مسأله برای کشورهایی نظیر آلمان بسیار حادتر بود چراکه با موضع‌گیری علیه روسیه، موجب قطع صادرات گاز به صنایع خود شدند.

به‌گفته‌ی یکی از مسئولین صنایع آلومینیومی و روی در اتحادیه اروپا، صنایعی که مصرف انرژی بالایی دارند، در فصل پاییز و زمستان، با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند و در بسیاری از نقاط اتحادیه اروپا نظیر فرانسه و آلمان بالاجبار با توجه به افزایش هزینه تولید در این صنایع، صنایع تولیدی فوق تولید خود را متوقف کردند.

فرانسه و آلمان طی ماه‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده‌اند تا صنایع فلزات غیرآهنی خود را نجات دهند. تا چندی پیش کشور یونان با دردست داشتن منابع مینرالی غنی هیچگونه اختلال و معضلی را در صنایع فلزات غیرآهنی خود گزارش نکرده بود اما با آغاز فصل سرما و زمستان و همچنین تعطیلات سال نو میلادی، به‌تازگی یونان نیز همانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کرد که در فصل زمستان، صنعت آلومینیوم این کشور با مشکل مواجه شده است. شرکت یونانی میتیلینوس (MYTILINEOS) با ظرفیت تولید 200 هزار تن آلومینیوم به‌تازگی اظهار داشته که تدوام تولید برای این شرکت بسیار دشوار شده است. این شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم اولیه اظهار داشته که درصورت عدم رسیدگی دولت به معضل انرژی، بالاجبار تولید خود را به یک دوم تولید فعلی کاهش خواهد داد.

شرکت آلومینیوم یونان (AOG) نیز ازجمله شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم اولیه بوده که مسأله انرژی، بحران تولید این شرکت را دوچندان ساخته است.

مسئولین شرکت AOG در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشته‌اند که درصورت عدم رسیدگی دولت به مسأله گرانی و کمبود انرژی، ممکن است تا چند سال آینده صنعت آلومینیوم یونان دیگر قادر به تولید نباشد.

تعداد بازدید : 2046

ثبت نظر

ارسال