Fa En شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 13 و 11 دقیقه

علیرغم تصمیم اروپا و آمریکا بر تحریم روسال، گلنکور قرارداد خود را تمدید کرد

عليرغم تصميم اروپا و آمريكا بر تحريم روسال، گلنكور قرارداد خود را تمديد كرد

باشگاه آلومینیوم: علیرغم تصمیم بسیاری از نهادهای اروپایی و آمریکایی مبنی بر تحریم شرکت روسی روسال (آلومینیوم روسیه)، تجارت‌خانه سوئیسی شرکت گلنکور اعلام نموده که قرارداد خود را با شرکت روسال تمدید خواهد کرد.

سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت 8:41

به گزارش باشگاه آلومینیوم، شرکت روسی روسال، بزرگترین تولیدکننده فلز آلومینیوم در خارج از چین محسوب می‌شود. قرار است این‌دو شرکت از این قرارداد مشترک منافع بزرگی کسب کنند. قرارداد قبلی امضاءشده میان این‌دو شرکت در اوایل سال 2024 به پایان رسید و براساس توافقی دوطرفه، این‌دو شرکت قراردادی جدید را امضا خواهند کرد. شایان ذکر است که هنوز روسال و گلنکور در این رابطه اظهارنظر نکرده‌اند.

در این قرارداد، کاهش 5 درصدی قیمت در سال 2024 لحاظ شده است، این درحالی است که در سال 2023 شاهد کاهش 10 درصدی قیمت جهانی آلومینیوم بوده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود که در سال 2025، قیمت آلومینیوم به ثبات نسبی برسد.

در ماه آوریل سال جاری، بورس فلزات لندن، ممنوعیتی جامع بر آلومینیوم، مس و نیکل روسیه قرار داد. این ممنوعیت معامله، در راستای تحریم‌های ایالات‌متحده و انگلستان بوده که به‌علت وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین نهاده شد.

طی چهار سالی که از قرار منعقدشده میان گلنکور و روسال می‌گذرد، شرکت گلنکور تنها یک‌ سوم از 5.24 میلیون تن آلومینیوم ذکرشده در قرارداد را دریافت کرده است. قرار است باقی این مقدار در آینده به شرکت گلنکور تحویل داده شود.

در سال 2023، شرکت گلنکور 1.06 میلیارد دلار از آلومینیوم تحت قرارداد با روسال را خریداری کرد. به‌گزارش خبرگزاری رویترز، خرید آلومینیوم گلنکور از روسال در سال گذشته 459 هزار تن برآورد می‌گردد که این میزان خرید براساس متوسط قیمت 2307 دلار (تن) خریداری‌شده می‌باشد. این رقم شامل پرمیوم نمی‌شود چراکه پرمیوم با منطقه تغییر می‌کند.

در سال 2023، شرکت روسی روسال موفق به فروش 4.2 میلیون تن آلومینیوم اولیه گردد.

تعداد بازدید : 503

ثبت نظر

ارسال