Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 15 و 27 دقیقه

۱۰ روز بدون معامله آلومینیوم

۱۰ روز بدون معامله آلومینیوم

رینگ‌های اصلی در بازار فیزیکی بورس کالا با استمرار رشد قیمت‌ها با اهرم رشد بهای نیمایی ارز و رقابت برای خرید روبه‌رو هستند و این روند صعودی تا جایی ادامه یافته که قیمت‌های موجود را می‌توان رکوردهای تاریخی نرخ در بورس کالا به شمار آورد. هم‌اکنون منتظر عرضه‌های آلومینیوم هستیم تا شاهد قیمتهای جدیدی را باشیم.

شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 16:5

رشد 2/4 درصدی بهای نیمایی ارز

شاید مهم‌ترین مولفه قیمت‌گذاری در ماه‌های اخیر در بورس کالا و بازار آزاد، متوسط بهای نیمایی ارز است که در کنار قیمت‌های جهانی، سیگنال اثرگذار مهمی برای بازار به شمار می‌رود. در هفته گذشته شاهد رشد ۴/ ۲ درصدی این نرخ بودیم آن‌هم در شرایطی که تکانه‌های قیمتی در بازارهای جهانی هم به رشد مضاعف قیمت‌ها کمک کرد. این جریان عمومی فضای چندانی برای تعدیل نرخ در بازارهای کالایی باقی نگذاشته گویی جاده یک طرفه رشد قیمت‌ها را می‌پیماییم. به‌عنوان یک نمونه مشخص آخرین قیمت نیمایی ارز برای تعیین قیمت‌های پایه در بازار پتروشیمیایی‌های بورس کالا ۱۸ هزار و ۳۷۸ تومان بود که با توجه به قیمت‌های موجود پتانسیل تعدیل این نرخ وجود دارد که خبر خوبی برای اهالی بازار خواهد شد شاید تغییر فاز در بازارهای کالایی چندان هم دور از دسترس نباشد.

۱۰ روز بدون معامله آلومینیوم

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای اقتصاد؛ اوضاع در بازار آلومینیوم به شدت پیچیده است. آخرین معامله‌ای که در تارنمای بورس کالای ایران از آلومینیوم ثبت شده به روز ابتدایی مردادماه باز می‌گردد یعنی بیش از یک هفته است که آلومینیوم در بورس کالا مورد داد و ستد قرار نگرفته و امروز هم عرضه جدیدی ثبت نشده است. این روند به معنی فشرده‌شدن فنر رشد قیمت‌ها در این بازار است و از هم‌‌اکنون باید منتظر رشد جدی نرخ باشیم که اثرات و تبعات خاص خود را دربر‌دارد. اینکه نزدیک به ۱۰ روز است که بازار آلومینیوم در بورس کالا شاهد هیچ معامله‌ای نیست می‌طلبد که توجه جدی‌تری به این بازار داشته باشیم تا دلیل عدم عرضه‌ها را دقیق‌تر رهگیری کنیم، اگرچه در روزهای قبل به آن پرداخته‌ایم.

 

 

تعداد بازدید : 1032

ثبت نظر

ارسال