Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 15 و 24 دقیقه

بازار صنایع پایین‌دست آلومینیوم:

منعی که به تولید جان بخشیده است

منعی که به تولید جان بخشیده است

باشگاه آلومینیوم: برخی تولیدکنندگات صنایع پایین‌دست آلومینیوم با وجود رکود بازارها به دلیل شیوع بیماری کرونا در چند ماه گذشته، از وضعیت این روزهای بازار خرسند هستند. هرچند فراتر از تاثیرگذار ویروس کرونا آنچه به این بازار جان دوباره بخشیده است، منع واردات صنایع پایین‌دستی آلومینیوم به داخل کشور است.

سه شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 22:24

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایراسین، افشین مقتدر قائم مقام مدیر عامل شرکت آلومینیوم پارس درباره وضعیت این روزهای بازار عنوان کرد: این روزها با وجود شیوع بیماری کرونا، وضعیت بازار صنایع پایین‌دست آلومینیوم به نسبت خوب است، ما که تولیدکننده فویل آلومینیوم هستیم، طی سال گذشته و امسال بازار به نسبت خوبی داشته‌ایم. البته در دوران بیماری کرونا ظروف یکبار مصرف آلومینیومی بیشترین ضربه را دید و به بازار آن به یک سوم بازار قبل از شیوع کرونا رسید.

مقتدر در ادامه توضیح داد که یکی از عواملی که سبب رونق بازار محصولات پایین‌دستی آلومینیوم طی یکی دو سال گذشته شده، سیاست منع واردات بوده است، تا پیش از تحریم‌ها بازار واردات این صنایع بسیار داغ بود. همزمان با تحریم‌ها سیاست‌های دولت به سمت منع واردات پیش رفت و همین موضوع سبب رو آوردن مصرف‌کنندگان این کالاها به تولیدات داخلی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: البته ناگفته نماند سیاست‌های دولت به سمت جلوگیری از قاچاق نیز پیش رفته و به تولید داخل رونق بخشیده است. همچنین افزایش قیمت دلار نیز برای تولیدکنندگان به صرفه شده و به بازار رونق بخشیده است.

این فعال بازار آلومینیوم در ادامه یادآور شد: با وجود بازار خوب این روزها مجموعه ما به فکر جذب نیروی انسانی است و طرح‌های توسعه‌ای در کل مجموعه است.  

مقتدر در ادامه با اشاره به اینکه باید از تولید داخلی حمایت به عمل آید، تاکید کرد: امیدوار هستیم که دولت با ثابت نگه داشتن سیاست‌های منع واردات در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، سبب رونق هر چه بیشتر شدن تولید داخلی شود.

وی در پایان با اشاره به نیاز تولیدکنندگان به سیاست‌گذاری‌های ثابت و امن خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های دولت در زمینه منع واردات تغییر کند، یا دولت جدید این سیاست‌های منع واردات را دنبال نکند، تولیدکنندگان را با مشکلات رکود در بازار روبه‌رو می‌کند. زیرا همواره طی دهه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که با تغییر دولت‌ چه اندازه سیاست‌های تغییر کرده‌اند، این در حالی است که سرمایه‌گذار به سیاست‌گذاری‌های ثابت و امنیت نیاز دارد، در غیر این صورت سرمایه از بازار خواهد گریخت.

 

تعداد بازدید : 2184

ثبت نظر

ارسال