Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 0 دقیقه

بهره‌برداری از خط جدید آندایزینگ آلومینیوم ماندگار آغاز شد

بهره‌برداری از خط جدید آندایزینگ آلومینیوم ماندگار آغاز شد

باشگاه آلومینیوم: ابوالقاسم شفیعی، به‌عنوان یک پیشکسوت در صنعت آلومینیوم، فعالیت خود را در سال 1348 در گرگان به عنوان اولین تولید کننده درب و پنجرة آلومینیومی در نیمة شمالی کشور آغاز نمود. او از سال 1356 فعالیت خود را در بخش آبکاری و آندایزینگ آلومینیوم گسترش داد. در سال 1385 همزمان با شروع مدیریت نسل جدید و تاسیس شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار، امکانات این مجموعه افزایش یافت و تا سال 1397 آلومینیوم ماندگار به‌عنوان یکی از شرکت‌های موفق در زمینة آبکاری و آندایزینگ پروفیل‌های آلومینیومی به فعالیت پرداخت.

سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 1:57

به گزارش خبرنگار باشگاه آلومینیوم، حال در انتهای سال 98 خبر می‌رسد که صنایع آلومینیوم ماندگار با شکل و طرحی نو و با امکانات و دستگاه‌هایی بهینه شده فعالیت خود را در شهرستان اراک ادامه می‌دهد.

این موضوع باعث شد تا با آقای مهندس امیرعباس شفیعی، مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار گفتگوی کوتاهی را انجام دهیم و دربارة فعالیت‌های جدید این شرکت موفق و به‌ویژه پس از انتقال این شرکت از شهرستان گرگان به اراک سؤال کنیم. متن این گفتگو در ذیل آمده است:

  • آقای مهندس شفیعی لطفاً درمورد سابقة فعالیت شرکت ماندگار قبل و بعد از انتقال به شهرستان اراک توضیحاتی بفرمایید.

خط آندایز ماندگار که پیش از این در گرگان مستقر بود، درواقع ارتقا یافته خط قدیمی بود که از سال‌ها قبل توسط خانوادة شفیعی تاسیس و راه اندازی شده بود. سال ۸۷ خط ماندگار با رکتیفایرها و امکانات جدید فعال گردید. از سال ۸۷ تا ۹۷ خوشبختانه توانستیم برند ماندگار را ایجاد و تقویت کنیم و با توجه به کیفیت محصولات و روحیة خدماتی که نسبت به رضایتمندی مشتریان خود داشتیم، بازاری موفق را با برند آندایز ماندگار در سطح کشور ایجاد نماییم. این موضوع سبب شد که ما انگیزه پیدا کنیم که از لحاظ جغرافیایی به‌سمت عمده مشتریانمان که در مناطق مرکزی کشور بودند، حرکت کنیم.

همچنین به‌دلیل آنکه ذات کار و فعالیت ما خدماتی است بحث حمل‌و‌نقل و نزدیک‌بودن مشتری به مرکز خدمات اهمیت زیادی دارد.

بنابراین چنین فکری از چند سال پیش همواره وجود داشته که در سال ۹۷ آن‌را عملی کردیم.

  • لطفاً درمورد واحد جدید آلومینیوم ماندگار و مزیت‌های آن نسبت به گذشته توضیحاتی را بفرمایید؟

در سال ۹۷ زمینی به مساحت بیش از یک هکتار و بیش از 3600 متر سوله را در شهرک صنعتی خیرآباد اراک خریداری نمودیم. از لحاظ تکنولوژیک آنچه که در خط جدید ماندگار نصب و راه‌اندازی شده است، براساس استانداردهای روز و بین‌المللی است. ازآنجایی‌که ذاتاً کار ما (آندایزینگ) یک فرآیند شیمیایی است، درحقیقت مانند یک آزمایشگاه با ظروف بزرگتر است و تکنولوژی آن براساس فناوری‌ها و دانش علمی تعریف می‌شود و لذا داشتن پایه‌های علمی درآن بسیار مهم است. همچنین اگرچه دستگاه‌ها‌ و ماشین‌آلات اصلی، نظیر رکتیفایرها و تکنولوژی آنها بسیار مهم و موثر است لکن تاسیسات و تجهیزات تکمیلی و فرعی هم بسیار اهمیت داشته و تثبیت‌کنندة فرآیند و کیفیت هستند. خوشبختانه در خط جدید ماندگار توانسته‌ایم تمامی این ماشین‌آلات اصلی و فرعی را  تامین و بروز رسانی نماییم و تمامی موارد به لحاظ کنترل پارامترهای شیمیایی، دمایی و کیفیت آب مصرفی براساس استانداردهای جهانی کار می‌کنند.

برای مثال در تمام وان‌های آندایز خط جدید شرکت ماندگار، چه مواد اصلی و چه شستشوها، آب با پارامترهای استاندارد که درداخل مجموعه تولید شده، تزریق می‌شود.

مثال دیگر سیستم‌های سرمایشی ماندگار در خط جدید است. به‌طورکلی یکی از ضعف‌های خطوط آندایز در ایران این بوده است که مقدار سیستم سرمایشی به نسبت خط کافی نیست و این ضعف موجب بالارفتن تلرانس دمایی می‌شود که در کیفیت و یک رنگی محصول نهایی بسیار موثر است. در خط جدید آندایز ماندگار میزان تجهیزات آنقدر بالاست که این تلورانس دمایی به صفر رسیده است.

همچنین از لحاظ چیدمان نیز خط جدید ماندگار در استانداردترین شکل ممکن قرار دارد. سیستم تصفیة پساب خط ماندگار نیز با ظرفیت فاز توسعه راه‌اندازی شده و همین الان نیز دو برابر نیاز مجموعه است و مجموعة ماندگار درحال‌حاضر به‌طور کامل تمام پساب خود را تصفیه می‌کند.

سیستم‌های انتقال مجموعه نیز همه براساس متدهای جدید کار می‌کنند. همچنین بحث کنترل سفارشات و کنترل سلامت پروفیل در مجموعه براساس متدهای جدید است و به‌طور‌کلی زمانی‌که پروفیل خام وارد مجموعة ماندگار می‌شود به بالاترین کیفیت ممکن آندایز و خارج میشود.

مجموعه ماندگار دارای آزمایشگاهی بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده است و با اینکه آزمایشگاه قبلی نیز دارای سطح بالایی بود، اما در آزمایشگاه جدید امکانات کامل‌تری را داریم و پارامترهای شیمیایی به‌طور کامل تحت کنترل و نظارت این آزمایشگاه هستند.

به لحاظ نیروی انسانی نیز به‌واسطة اینکه نیروهای آموزش‌دیده و باتجربه خط قبلی خود را حفظ کرده‌ایم و به‌همراه داریم لذا تجربة خط قبلی با این جابجایی و ارتقا همراه شده است و همة اینها کنار هم قرار گرفته و موجب شده که ما خطی با ظرفیتی بالاتر، کیفیتی بالاتر و نظم بیشتر داشته باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه نماییم.

تعداد بازدید : 2378

ثبت نظر

ارسال