Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 5 و 59 دقیقه

کاهش تولید آلومینای چین در ماه ژانویه

کاهش تولید آلومینای چین در ماه ژانویه

باشگاه آلومینیوم: به‌گزارش مجلة آلومینیوم به‌نقل از کامودیتی نیوز (Commodity news)، در ماه ژانویه سال جاری، چین 5.81 میلیون تن آلومینا تولید نمود که از این میزان تولید، 5.56 میلیون تن آلومینای متالورژیکی و مابقی آلومینای شیمیایی بوده است. براساس این گزارش، تولید روزانة آلومینیوم متالورژیکی در ژانویه به 179 هزار تن رسید که 9.36 درصد کمتر از ژانویه 2018 و 1.12 درصد کمتر از ماه قبل از آن یعنی دسامبر 2018 بوده است. علت این کاهش تولید، کاهش ظرفیت در منطقة گوانزی زینفا (Guangxi Xinfa) بوده که این کاهش ظرفیت، 2-1.8 میلیون تن تخمین زده می‌شود.

دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 20:17

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از کامودیتی نیوز (Commodity news)، در ماه ژانویة سال جاری، کاهش قیمت بوکسیت و سایر قلیایی‌ها موجب افت قیمت آلومینا در بازار شد. این رخداد به‌همراه افزایش قیمت آلومینا در بازار چین، می‌بایست ضرر و زیان تولیدکنندگان را کاهش دهد و موجب ترغیب آنها به تولید شود اما متأسفانه تمامی عوامل ذکرشده باعث تولید آلومینای بیشتر توسط شرکت‌های چینی نشد. حتی واحدهای تولیدی که در گذشته بخشی از تولید خود را متوقف کرده بودند نیز، به تولید خود نیفزودند که مهم‌ترین علت آن کمبود بوکسیت و قوانین سخت زیست‌محیطی بوده است. حتی تولیدکنندگان بزرگی همچون جیاکو (Jiaokou) و زینفا (Xinfa) تصمیم به از سرگیری تولید ندارند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در چین، حمل‌ونقل نیز طی ماه گذشته در بخش شمالی چین کاهش داشته است و لذا حمل‌ونقل مواد اولیه در مناطقی نظیر هنان، دشوار شده است. درواقع می‌توان گفت ویروس کرونا حمل‌ونقل بوکسیت را تقریباً غیرممکن ساخته است که همین مسأله باعث عدم امکان دسترسی شرکت‌ها به مواد اولیه شده است.

با شروع ماه فوریه، تولید آلومینای متالورژیکی چین به 64.41 میلیون تن کاهش یافت. درواقع شیوع بیماری کرونا 1.8 میلیون تن از ظرفیت تولید را کاسته است. پیش‌بینی می‌شود که در ماه فوریه، ظرفیت تولید آلومینای متالورژیکی به 5.12 میلیون تن یعنی تولید روزانه 176 هزار تن کاهش یابد.

همچنین به‌گزارش بورس فلزات شانگهای (SMM)، تولید آلومینیوم اولیة چین در ماه ژانویه به 3.07 میلیون تن افزایش یافت که 3.5 درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد.

در پایان ماه ژانویه، ظرفیت فعال تولید آلومینیوم چین 36.52 میلیون تن گزارش شد. نرخ فعال تولید آلومینیوم اولیة چین در پایان ماه ژانویه 89.5 درصد بوده که 0.8 درصد بیش از نرخ‌ گزارش‌شده در پایان دسامبر 2019 می‌باشد.

افزایش سود تولیدکنندگان آلومینیوم اولیه در چین، آنها را به تولید بیشتر ترغیب کرده است. پروژه‌های به تعویق افتاده در مناطقی نظیر گین‌گوای (Qinghai) و مغولستان، فعال شده‌اند و پروژه‌هایی در یونان (Yunnan) و سیشوان (Sichuan) راه‌اندازی شده و یا افزایش ظرفیت دادند.

انتظار می‌رود که تولید آلومینیوم اولیة چین در ماه فوریه به 2.88 میلیون تن کاهش یابد که البته به 28 روزه بودن ماه فوریه نیز باز می‌گردد. ازنظر تولید روزانه، انتظار می‌رود که تولید در ماه فوریه 7.34 درصد نسبت به فوریة سال گذشته افزایش داشته باشد.

تعداد بازدید : 1094

ثبت نظر

ارسال