Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 48 دقیقه

تامین مواد اولیه آلومینیومی، جزو اولویت‌های شرکت ایرالکو است

تامین مواد اولیه آلومینیومی، جزو اولویت‌های شرکت ایرالکو است

باشگاه آلومینیوم: عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در مورد تامین مواد اولیه آلومینیومی، گفت: در حال حاضر، تامین پودر آلومینا بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان برای تولید شمش خالص آلومینیومی به شمار می‌آید، به همین جهت، اولویت اصلی شرکت ایرالکو ایجاد راهکارهایی در جهت تسهیل و فراهم‌سازی واردات پودر آلومینا به کشور است.

چهارشنبه 27 شهریور 1398 ساعت 20:55

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، محمد کشانی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، در مورد برنامه‌های شرکت آلومینیوم ایران در جهت افزایش و بهبود کیفیت تولیدات شمش‌های آلومینیومی، اظهار داشت: در هفته‌های آتی جلسات هیئت مدیره برگزار می‌شود و قطعا برنامه‌هایی برای پیشرفت و توسعه‌ این شرکت در نظر داریم تا در آینده علاوه بر افزایش حجم تولید شمش آلومینیومی، شاهد بهبود کیفیت محصولات تولید شده نیز باشیم.

وی در خصوص قیمت‌گذاری شمش آلومینیومی در کشور، بیان کرد: قیمت شمش آلومینیومی در ایران به بازارهای جهانی وابسته بوده و کمتر تحت تاثیر بازار داخلی قرار دارد. البته میزان عرضه در کشور همچنان بیشتر از میزان تقاضا است، به‌طور مثال دیروز شرکت آلومینیوم ایران در بورس بیشتر از میزان تقاضا، شمش عرضه کرد.

مدیرعامل سابق شرکت فولاد خوزستان در ادامه افزود: در حال حاضر که تقاضای داخلی، کمتر از میزان عرضه شمش آلومینیومی شده است باید به سمت صادرات حرکت کنیم و شرکت آلومینیوم ایران برنامه‌هایی در این راستا دارد.

کشانی در خصوص فراهم ساختن زیرساخت‌های صادراتی، اذعان کرد: صادرات شمش‌های خالص آلومینیومی برای شرکت آلومینیوم ایران اهمیت زیادی دارد و باید زیرساخت‌های صادراتی لازم در این زمینه برای تمام تولیدکنندگان فراهم شود تا بتوانیم بازارهای بین‌المللی را به دست آوریم.

وی با اشاره به تهدیدی که برای صنعت تولید شمش خالص آلومینیومی کشور خطرساز شده است، مطرح کرد: تهیه و واردات پودر آلومینا برای تولید شمش خالص آلومینیومی بزرگ‌ترین تهدیدی است که تولیدکنندگان شمش با آن مواجه شده‌اند و باید سریع‌تر راهکاری برای تامین پودر آلومینا در نظر گرفته شود.

عضو هیئت مدیره شرکت آلومینیوم ایران تصریح کرد: اگر امسال امکاناتی برای واردات پودر آلومینا به کشور فراهم نشود، حتما تهیه پودر آلومینا برای صنایع بالادستی بحران‌آفرین می‌شود.

کشانی در مورد فعالیت‌های جاجرم در زمینه تولید شمش آلومینیومی در کشور، بیان کرد: در حال حاضر، شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، پودر آلومینا تولید می‌کند اما در آینده نزدیک، این شرکت تمام پودر تولید شده خود را به شمش تبدیل و در بورس کالا عرضه خواهد کرد و به همین خاطر، شاید مشکلات شرکت آلومینیوم ایران برای تهیه پودر در ماه‌های آتی بیشتر شود و اصلی‌ترین برنامه ما در ماه‌های پیش‌رو، فراهم کردن مواد اولیه برای تولید شمش است.

وی به برنامه‌های ایمیدرو اشاره و مطرح کرد: بیشترین تمرکز ایمیدرو به موضوع بهره‌برداری از معادن داخلی است که متاسفانه در زمینه آلومینیوم، معدن داخلی نداریم و باید به دنبال سرمایه‌گذاری در معادن کشورهای دیگر باشیم.

تعداد بازدید : 1093

ثبت نظر

ارسال