Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 14 و 9 دقیقه

حدود ۴۰۰ مورد از صنایع بزرگ و کوچک به کار‌های عمرانی وابسته است

حدود ۴۰۰ مورد از صنایع بزرگ و کوچک به کار‌های عمرانی وابسته است

باشگاه آلومینیوم: بیش از ۴۰۰ مورد از صنایع بزرگ و کوچک همچون سیمان، آهن، آلومینیوم و فولاد به کارهای عمرانی وابسته است.

یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 6:3

به گزارش باشگاه آلومینیوم نقل از شاتا، جواد خوانساری عضو هیات مدیره بخش ساختمان کنفدراسیون صنعت ایران با اشاره به روز صنعت و معدن اظهار کرد: آنچه در آستانه روز صنعت و معدن امسال با توجه به شرایط و واقعیت‌های اقتصادی امسال اهمیت دارد، این است که دولت باید تصمیم بگیرد به خواسته‌های بخش خصوصی توجه کند و با این بخش همراه باشد.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی هم می‌شود کار کرد در صورتی که همراهی و همکاری بین دولت و بخش خصوص در عمل وجود داشته باشد.

عضو هیات مدیره بخش ساختمان کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه در صورتی که یکسری موانع داخلی برای صنعتگران ایجاد شود این شرایط به سمت بدتر شدن حرکت می‌کند، تاکید کرد: دولت و به ویژه وزارت صمت باید سخت‌گیری در زمینه بیمه و تامین اجتماعی را برای صنعتگران کم کند. چرا که بخش زیادی از درآمد مالیاتی دولت از بخش خصوصی تامین می‌شود و اگر قرار باشد بنگاه‌ها به دلیل این سخت‌گیری‌ها توانایی ادامه حیات و تولید نداشته باشند، این درآمد‌ها هم کاهش می‌یابد.

 

این کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر سخت‌گیری‌هایی برای بنگاه‌هایی که مالیات و بیمه معوق دارند لحاظ می‌شود، مثلا اجازه ثبت شرکت، برگزاری مجمع و.. به آن‌ها داده نمی‌شود، این محدودیت‌ها در کنار همه مسائل و گرفتاری‌های این روز‌های تولید و صنعت، شرایط را برای صنعتگران و تولید سخت‌تر می‌کند. در آستانه روز صنعت و معدن و در راستای حمایت از تولید لازم است این سخت‌گیری‌های داخلی تا حدودی کاهش پیدا کند و سد راه صنعتگران و تولید نباشد.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت و سندیکای ساختمانی تاکید کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد و لازم است وزارت صمت و دولت به طور خاص این مورد را به طور ویژه دنبال کند، بحث بودجه‌های عمرانی است. حرکت بخش زیادی از صنعت و تولید وابسته به بودجه‌های عمرانی است. دولت و وزارت صمت نباید اجازه دهد این بودجه به شکل‌های دیگر خرج شود. اگر بودجه کار‌های عمرانی تامین نشود و سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تولید و صنعت هم از حرکت باز می‌ماند.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ مورد از صنایع بزرگ و کوچک وابسته به کار‌های عمرانی است. صنایعی مثل سیمان، آهن، آلومینیوم، فولاد و... و بسیاری از صنایع دیگر هم به طور غیرمستقیم حیات‌شان وابسته به بودجه‌های عمرانی است و در صورتی که بودجه‌های عمرانی در کشور به درستی تخصیص داده شود، چرخ این صنایع به حرکت درمی‌آید، کارگران مشغول کار می‌شوند، اشتغالزایی ایجاد می‌شود و بسیاری صنایع مثل صنایع غذایی هم که ارتباط غیرمستقیم با بودجه عمرانی و غیرعمرانی دارند شروع به کار می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد اختصاص بودجه‌های عمرانی موضوع بسیاری با اهمیتی است که دولت و وزارت صمت باید در آستانه روز صنعت و معدن به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

تعداد بازدید : 2139

ثبت نظر

ارسال